Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:32

14
آبان
بگذارید کودک کودکی کند!

بگذارید کودک کودکی کند!

روانشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در برنامه حال خوب شبکه سلامت سیما گفت: در این یک سال، سلول‌های‌های مغز دو برابر می‌شوند و در دو تا سه سالگی ۹۰ درصد نورون‌های مغزی ایجاد شده‌اند و شروع به کار می‌کنند.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا پیرمرادی؛ روانشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در برنامه حال خوب شبکه سلامت سیما گفت: در این یک سال، سلول‌های‌های مغز دو برابر می‌شوند و در دو تا سه سالگی ۹۰ درصد نورون‌های مغزی ایجاد شده‌اند و شروع به کار می‌کنند، به همین دلیل کودک دنیای جدید را تا سه سالگی درک خواهد کرد. کودک باید در سن خودش کودکی کند و آموزش زودتر از موعد به بچه‌ها که هنوز آمادگی ذهنی در قسمت پیشانی ندارند، مضر است. رساندن زودتر از موعد کودک به بزرگسالی، آسیب‌زاست. برای رشد و توسعه مغز کودک نیاز به تعامل اجتماعی کودک است، کودک باید با همسالان و درصد کمی از بزرگسالان ارتباط داشته باشد. مشکل وقتی بیشتر می‌شود که کودک تک‌فرزند، بین پدر و مادر دارای منطق فراوان گیر کرده باشد، در این موقع بخش لیمبیک مغز کودک فریاد می‌زند من نیاز به بازی و فعالیت دارم. پدر و مادر به بچه می‌گویند: کتاب بخوان و دائما در زندگی کودک وارد می‌شوند و او را به سمت منطقی شدن روانه می‌کنند. یکی از مشکلاتی که در مورد والدین عجول وجود دارد، این است که آنها بر روی خودشان کنترل ندارند که باعث می‌شود دائما به کودک تذکر دهند. در کودکی که قرار است بخش لیمبیک (بازی و هیجان) فعال باشد، تفکر و توصیه به منطق و تمرکز کارساز نخواهد بود، این والدین ساده‌ترین چیزها را به کودک تذکر می‌دهند. وی به این والدین توصیه کرد کودک را رها کنید و تنها به هیجاناتی وارد شوید که ممکن است به کودک لطمه بزند.

بیشتربخوانید:

بازی هایی برای تکامل کودک در 3 سالگی

نقش مهم اسباب بازی در شکل گیری شخصیت کودک

فواید گِل بازی برای کودکان

 

 

 

برچسب ها: کودکان، والدین، بازی، اسباب بازی، رشد کودک تعداد بازديد: 193 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز