Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 14:33

19
اردیبهشت
چرا کودکان باید بازی کنند؟

چرا کودکان باید بازی کنند؟

ما در ایران بازی را خیلی ساده در نظر می‌گیریم، در حالی که خیلی پیچیده است و در دنیا درباره آن خیلی با احتیاط صحبت می‌شود، زیرا موضوعی است

تحریریه زندگی آنلاین : صابر عبدالملکی، متخصص و مدرس حوزه بازی در شبکه جام جم گفت: ما در ایران بازی را خیلی ساده در نظر می‌گیریم، در حالی که خیلی پیچیده است و در دنیا درباره آن خیلی با احتیاط صحبت می‌شود، زیرا موضوعی است که نیاز به کاوش و بررسی‌های عمیق و دیدن از زوایای مختلف دارد. به گزارش کودک سالم به نقل از فارس، عبدالملکی تصریح کرد: یکی از دیدگاه‌هایی که ما به واسطه آن داریم بازی را خراب می‌کنیم این است که انتظار کوتاه مدت از آن داریم، در صورتی که بازی‌ سلامت کودکان را تضمین می‌کند. کودکانی بازی می‌کنند که سلامت روحی و جسمی خوبی دارند و در مقابل وقتی امنیت ذهنی، جسمی و روحی برای کودکان فراهم نباشد، آن‌ها بازی‌هایشان کمرنگ می‌شود. در درون بازی‌های کودکان مفاهیم آموزنده بسیاری نهفته است. بیشتر والدین بازی را عملی بی‌فایده در نظر می‌گیرند؛ در صورتی که کودکان در جریان بازی بر اساس تعامل‌هایی که دارند نقش‌هایی را برای دیگران در نظر می‌گیرند و دیگران را می‌پذیرند و از همین راه است که یاد می‌گیرند در دنیای واقعی چطور دیگران را بپذیرند. ‌باید برای بچه‌ها محیط غنی فراهم کنیم و کاری به کار بچه نداشته باشیم تا خودش خلق کند، خراب کند، بسازد و از این طریق بیاموزد که چطور خلاق باشد.

 بیشتربخوانید:

روش های ساده برای ضدعفونی اسباب‌بازی‌ها

نقش مهم اسباب بازی در شکل گیری شخصیت کودک

فواید گِل بازی برای کودکان

پارک رفتن؛ نیاز مهم کودک

بازی‌های فکری خانوادگی برای روز‌های کرونایی در خانه + تصاویر

 

 

برچسب ها: کودک، بازی، سرگرمی، خلاقیت، رشد تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز