Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 05:15

6
دی
یک پیک نیک سالم - بخش دوم

یک پیک نیک سالم - بخش دوم

چنانچه نیاز دارید یخ ماده غذایی قبل از پیک نیک آب شود از گذاشتن مواد غذایی در دمای آشپزخانه خودداری کنید، زیرا در این شرایط سطح ماده غذایی سریع‌تر از انجماد خارج شده و احتمال رشد سریع باکتری‌ها در سطح ماده غذایی وجود دارد

نگهداری در یخچال و فریزر

مواد غذایی با فسادپذیری بالا نظیر گوشت در دمای یخچال به مدت چند روز قابل نگهداری هستند، اما چنانچه زمان خرید مواد غذایی تا روز پیک نیک زیاد باشد این مواد حتما باید در فریزر نگهداری شوند. توجه داشته باشید حجم زیادی از مواد غذایی را داخل یخچال و یا کلمن روی هم نریزید، زیرا در این صورت علیرغم اینکه سطح مواد غذایی سرد است قسمت مرکزی آنها ممکن است به اندازه کافی سرد نگه داشته نشود.

برای خروج از انجماد

چنانچه نیاز دارید یخ ماده غذایی قبل از پیک نیک آب شود از گذاشتن مواد غذایی در دمای آشپزخانه خودداری کنید، زیرا در این شرایط سطح ماده غذایی سریع‌تر از انجماد خارج شده و احتمال رشد سریع باکتری‌ها در سطح ماده غذایی وجود دارد، بنابراین بهتر است برای خروج از انجماد، غذاها را شب قبل از فریزر در آورده و داخل یخچال نگهداری کنید.

گوشت كبابی

گوشت را به خوبی بپزید. چنانچه قصد دارید گوشت خام را در فضای آزاد کباب کنید، دقت داشته باشید که مغز گوشت صورتی نمانده و به خوبی بپزد. اگر قصد دارید کباب و یا جوجه کباب و یا دیگر غذاها را آماده و از رستوران تهیه کنید، این غذاها باید حداکثر تا 2 ساعت پس از خرید و در هوای بسیار گرم حداکثر تا یکساعت مصرف شوند. در غیر این صورت غذاها باید فوراً سرد شده و تا هنگام مصرف در کلمن حاوی یخ نگهداری شوند.

ساندویچ پنیر و سبزی

مواد لازم برای 8 عدد:

هویج درشت و رنده‌كرده                          120 گرم    35 کیلو کالری

كدو سبز درشت و رنده‌كرده                     180 گرم    35 کیلو کالری

پیازچه‌ خردكرده                                     2 ساقه    35 کیلو کالری

پنیر چدار رنده كرده                               120 گرم     450 کیلو کالری

ماست كم چرب                                   100 گرم     40 کیلو کالری

نان جو برشی                                         8 ورق    200 کیلو کالری

روش تهیه:

ابتدا هویج، كدو، پیازچه، پنیر و ماست را در كاسه مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید. آن‌گاه از مخلوط فراهم‌كرده روی نان‌ها بگذارید. اینك، نان‌ها را به دو نیم تقسیم كنید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی بچینید.

ادامه مطلب

برچسب ها: پیک نیک رفتن، غذای سالم برای کودک، غذای پیک نیک، غذای سالم برای پیک نیک، غذای سالم کودک تعداد بازديد: 768 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز