Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 04:03

26
اردیبهشت
راه جلوگیری از مکیدن انگشت توسط کودکان

راه جلوگیری از مکیدن انگشت توسط کودکان

در برنامه مادر کودک شبکه سلامت، دکتر سیما الهام بهرنگی؛ متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شایع‌ترین دلیل پوسته‌ریزی و خشکی اطراف ناخن‌های کودک شامل شستشوی زیاد دست‌ها

تحریریه زندگی آنلاین :  به نقل از فارس، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت، دکتر سیما الهام بهرنگی؛ متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شایع‌ترین دلیل پوسته‌ریزی و خشکی اطراف ناخن‌های کودک شامل شستشوی زیاد دست‌ها، قرار دادن انگشتان دست در دهان و کندن پوست کنار ناخن‌ها توسط خود کودک است و در مواردی که این مشکلات به دنبال شستشوی زیاد دست‌ها اتفاق می‌افتد، استفاده از مرطوب‌کننده‌های مخصوص دست و ناخن‌ها بعد از هر بار شستشوی دست‌ها توصیه می‌شود. برای جلوگیری از مکیدن انگشت کودکان، می‌توان با استفاده از پماد دکسپانتنول کنار ناخن‌ها و ایجاد طعم تلخ، کودک را از ادامه این رفتار منع کرد، در موارد شدیدتر مکیدن انگشت باید از مشاور کودک و نوجوان کمک گرفت. چرب کردن مکرر پوست اطراف ناخن‌ها، یکی از راه‌حل‌های درمان پوسته‌پوسته شدن کنار ناخن‌های دست در این کودکان است. به غیر از پوسته‌ریزی کنار ناخن‌ها، لایه‌لایه شدن صفحه ناخن و یا قاشقی شدن و فرو رفتن صفحه ناخن‌ها نیز از دیگر مشکلات شایع ناخن‌ها در کودکان است. هیچ کدام از این مشکلات نشانی از کمبود هیچ ماده غذایی در بدن کودک نیست، البته در اولین مراجعه این کودکان، آزمایش‌های ضروری از جمله کم‌خونی، هورمون‌های تیروئید و کمبود ویتامین D، بررسی می‌شود و در صورت نبود هیچ‌گونه مشکل، با تجویز پماد‌های مرطوب‌کننده مخصوص ناخن‌ها، این مشکلات مرتفع خواهد شد.

بیشتربخوانید:

عادت مکیدن انگشت

عوارض مکیدن انگشت بر سلامت دهان و دندان

چگونه به ترک مکیدن انگشت شست کودک کمک کنیم؟

 

 

 

 

برچسب ها: کودکان، کم خونی، تیروئید، ویتامین D، کمبود ویتامین D، مکیدن، مکیدن انگشت تعداد بازديد: 114 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز