Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:44

29
مرداد
نوزادان و کودکان هم از عوارض طولانی کووید ۱۹ مصون نیستند

نوزادان و کودکان هم از عوارض طولانی کووید ۱۹ مصون نیستند

مطالعه محققان نشان داد که حدود یک نفر از هر سه کودک ۱۴ ساله و کوچک‌تر که آزمایش کوویدشان مثبت بود، از نوسانات خلقی، مشکل در به خاطر سپردن یا تمرکز و بثورات پوستی تا دو ماه بعد رنج می‌بردند.

تحریریه زندگی آنلاین : مطالعه محققان نشان داد که حدود یک نفر از هر سه کودک ۱۴ ساله و کوچک‌تر که آزمایش کوویدشان مثبت بود، از نوسانات خلقی، مشکل در به خاطر سپردن یا تمرکز و بثورات پوستی تا دو ماه بعد رنج می‌بردند. به گزارش کودک سالم به نقل از خبرنگار مهر از مدیسن نت، «سلینا کیکنبورگ برگ»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه کپنهاگ دانمارک، می‌گوید: «علائم طولانی‌مدت در کودکان باید جدی گرفته شود. در میان کودکان در هر سنی، علائم طولانی‌مدت در آنهایی که مبتلا به کووید بوده‌اند، بیشتر از کسانی که مبتلا نشده‌اند دیده می‌شود.» کیکنبورگ برگ گفت: «هنوز موارد زیادی درباره کووید وجود دارد که نمی‌دانیم و نباید برای بهبودی از یک بیماری عفونی عجله کرد. اگر از خستگی، تنگی‌نفس، تب و سایر علائم رنج می‌برید، آرامش خود را حفظ کنید و به بدن استرس وارد نکنید. گاهی اوقات بهبودی یک بیماری ویروسی زمان بیشتری می‌برد.» به گفته محققان، خستگی، مشکل در تمرکز، نوسانات خلقی و مشکل در تنفس از نشانه‌های بارز کووید طولانی‌مدت است. اگر کودک شما پس از ابتلا به کووید ۱۹ هر یک از این علائم را داشت، با پزشک کودکان صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:

کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان

اگر کودک به آنفلوآنزا دچار شد چه باید کرد؟

توصیه‌های مهم کرونایی برای زنان باردار در دوران قرنطینه

مادران باردار در شرایط کرونایی چگونه مراقب خود باشند؟

آیا زدن واکسن کودکان در زمان شیوع کرونا برای آن‌ها خطر دارد؟

 

 

برچسب ها: کودکان، استرس، مشکلات تنفسی، بیماری ویروسی، بثورات پوستی، ویروس کرونا، عوارض کرونا تعداد بازديد: 137 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز