Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:26

23
خرداد
سرخک مسری‌ترین بیماری واگیر دنیا

سرخک مسری‌ترین بیماری واگیر دنیا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به اهمیت توجه مردم به انجام واکسیناسیون علیه بیماری سرخک، بیان داشت: بیش از 95 درصد کودکان زیر 5 سال دو دز واکسن سرخک را تزریق کرده

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، دکتر محمدمهدی گویا؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به اهمیت توجه مردم به انجام واکسیناسیون علیه بیماری سرخک، بیان داشت: بیش از 95 درصد کودکان زیر 5 سال دو دز واکسن سرخک را تزریق کرده و تنها 5 درصد باقیمانده در همه استان‌ها پراکنده هستند. سرخک مسری‌ترین بیماری واگیر در دنیا است. ‌این بیماری عوارض جدی دارد؛ البته شرایط سرخک در کشور قابل کنترل می‌باشد. به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای واکسینه کردن اتباع خارجی اعلام شده است. در مرزهای کشور نیز تیم‌های مراقبت بهداشتی حضور دارد و وظیفه دارند موارد ابتلا به سرخک و افراد واکسن نزده را کنترل کنند. تنها را پیشگیری از بیماری سرخک واکسیناسیون است. از مردم و به ویژه والدین در خواست داریم واکسیناسیون فرزندان خود را به تأخیر نیندازند و هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند. وی از شیوع سرخک در کشورهای همسایه خبر داد.

بیشتربخوانید:

مهم ترین علامت ابتلا به سرخک

احتمال مبتلا شدن بزرگسالان به سرخک چقدر است؟

پاسخ به 3 سوال مهم درباره سرخک

 

 

برچسب ها: سرخک، علائم سرخک، درمان سرخک، واکسیناسیون، بیماری واگیردار تعداد بازديد: 158 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز