Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:33

18
فروردین
پاسخ به ۳ سوال مهم درباره سرخک

پاسخ به ۳ سوال مهم درباره سرخک

مسعود مردانی در خصوص علت شیوع بیماری سرخک در کشور گفت: یکسری از افراد به سبب درگیری با کرونا فراموش کرده اند که واکسیناسیون معمول کودکانشان را انجام دهند، این اشخاص حتما باید هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن‌های سرخک

میزان نوشت: یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی به سه سوال در رابطه با بیماری سرخک پاسخ داد.

مسعود مردانی در خصوص علت شیوع بیماری سرخک در کشور گفت: یکسری از افراد به سبب درگیری با کرونا فراموش کرده اند که واکسیناسیون معمول کودکانشان را انجام دهند، این اشخاص حتما باید هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن‌های سرخک، سرخجه، اوریون، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت و... به کودکانشان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

آیا بزرگسالان هم به سرخک مبتلا می‌شوند؟

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان این نکته که افرادی که واکسیناسیونشان را انجام داده اند نگران نباشند ادامه داد: در بین ۱۶۴ فرد مبتلا به سرخک که در کشور شناسایی شده اند هم کودکان و هم برزگسالان دیده می‌شوند، اما به طور کلی سرخک بیماری دوره کودکی است.

بیشتربخوانید:

کمین یک بیماری مرگبار دیگر پشت مرزهای ایران

خیز شیوع سرخک در ایران

 

 

بزرگسالان هم  احتیاج به تزریق واکسن سرخک دارند؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه تعداد مهاجرین به کشور ما افزایش پیدا کرده و این در حالی است اغلب آن‌ها واکسینه نشده اند و از این رو انتظار می‌رود که بیماری‌‎های واگیر نظیر سرخک، اوریون، سل، مالاریا و... در کشور افزایش یابد، ادامه داد: بزرگسالانی که در کودکی واکسن سرخک را دریافت کرده اند احتیاجی به واکسن اضافه ندارند و خوشبختانه بیشتر افرادی که قبل از شیوع کرونا در ایران متولد شده اند این واکسن را تزریق کرده اند.

تفاوت علائم بیماری کرونا با سرخک

وی در مورد تفاوت علائم بیماری کرونا با سرخک اظهار کرد: معمولا مبتلایان به سرخک بعد از دو تا سه روز تب، تنگی نفس و سرفه در بدنش دانه‌های قرمز ایجاد می‌شود در حالی که در بیماری کرونا این علامت شایع نیست، اما در اغلب بیماران مبتلا به سرخک دانه‌های سرخی در سطح داخلی بدن ایجاد می‌شود که در هیچ بیماری به جزء سرخک شایع نیست.

این پزشک فوق تخصص در رابطه با وضعیت کلی کشور در خصوص شیوع سرخک افزود: اگر مرزهای کشور کنترل شود و از ورود اتباع کشورهای دیگر که واکسینه نشده اند خودداری شود با وضعیت بحرانی در رابطه با سرخک مواجه نیستیم و می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

بیشتربخوانید:

کدام کودکان باید واکسن سرخک بزنند؟

برچسب ها: کودکان، سرخک، واکسیناسیون، بیماری ویروسی، واکسن سرخک، مسعود مردانی تعداد بازديد: 260 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز