Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:54

15
بهمن
راه درست پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا

راه درست پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا

یک متخصص کودکان گفت: متأسفانه در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها در کشور ضعیف هستیم. دکتر ناصر کلانتری؛ متخصص کودکان، در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد

تحریریه زندگی آنلاین : یک متخصص کودکان گفت: متأسفانه در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها در کشور ضعیف هستیم. دکتر ناصر کلانتری؛ متخصص کودکان، در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: راه درست پیشگیری از سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا این است که مراقبت درستی در زمان حضور در جمع‌های همگانی داشتی باشیم. درباره سرماخوردگی خانواده‌ها می‌گویند بچه سرما خورده و با این شرایط به خانه اقوام و میهمانی می‌روند و خیلی نگران انتقال بیماری نیستند. وقتی کودک بیمار است او را جایی که دیگران هستند نبریم. در زمینه پیشگیری بیماری‌ها در کشور ضعیف هستیم و باید مسئله ماسک زدن را بیش از پیش رعایت کنیم. سال گذشته به دلیل رعایت بیشتر موارد پیشگیری از کرونا از سوی مردم، ابتلا به آنفلوانزا هم‌کمتر بود و کنترل کرونا به پیشگیری آنفلوانزا منجر شد. حتی بیمار سرما خورده سال گذشته خیلی کم داشتیم و ماسک زدن از سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز پیشگیری می‌کند. اگر نیازی نیست کودک را به مراکز عمومی نبریم و دلیلی ندارد کودک را به مراکز خرید عمومی ببریم. همچنین باید به شست و شوی دست‌ها مبادرت داشته باشیم‌.

 بیشتربخوانید:

چیستی آبریزش بینی

کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان

راهنمای والدین در مورد پیشگیری از آنفلوانزا در كودكان

 اگر کودک به آنفلوآنزا دچار شد چه باید کرد؟

برچسب ها: کودکان، سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا، اومیکرون تعداد بازديد: 255 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز