Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 06:23

20
آذر
کودکان را با ریتم، آهنگ و بازی به شستشوی دست‌ها تشویق کنیم

کودکان را با ریتم، آهنگ و بازی به شستشوی دست‌ها تشویق کنیم

آموزش رعایت اصول بهداشتی در کودکان تنها در صورتی اثر گذار است که به کودکان اجبار نکنیم و آموزش‌ها را به صورت ریتم و با بازی آموزش دهیم. کودکان در دوران کرونا ممکن است

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر علیرضا روحی؛ مشاوره خانواده در همدان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش رعایت اصول بهداشتی در کودکان تنها در صورتی اثر گذار است که به کودکان اجبار نکنیم و آموزش‌ها را به صورت ریتم و با بازی آموزش دهیم. کودکان در دوران کرونا ممکن است در رعایت اصول بهداشتی به ویژه شستشوی دست‌ها مقاومت کنند، در حالی که این موضوع به نحوه بیان والدین بستگی داشته و باید به گونه‌ای به فرزندان آموزش دهیم که آنها پذیرای این موضوع باشند. والدین می‌توانند در یک تابلو وایت‌بُرد بعد از هر بار انجام کار درست از جمله شستشوی دست‌ها و سایر مصادیق یک ستاره برای کودک نشانه‌گذاری کنند تا هنگام رسیدن تعداد ستاره‌ها به عدد ۱۰، برای کودک هدیه و پاداش در نظر بگیرند. در صورتی که رعایت اصول بهداشتی با ریتم، آهنگ و بازی باشد، کودک برای این امر بسیار تشویق می‌شود و خود کودک در دفعات بعدی قبل از والدین اقدام به  انجام این کار می‌کند.

 بیشتربخوانید:

فواید گِل بازی برای کودکان

پارک رفتن؛ نیاز مهم کودک

بازی‌های فکری خانوادگی برای روز‌های کرونایی در خانه + تصاویر

 

برچسب ها: کودک، بازی، بهداشت، آموزش، تربیت تعداد بازديد: 258 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز