Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 23:32

6
تیر
نقش والدین در کاهش تاثیرات کرونا

نقش والدین در کاهش تاثیرات کرونا

تحریریه زندگی آنلاین : شیوا ابراهیمی؛ مشاور روانشناختی در کردستان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فارغ از همه خطرات و آسیب‌هایی که کرونا به دنبال دارد، کرونا شرایطی را برای بیشتر باهم بودن خانواده‌ها فراهم کرده است که باید از این شرایط سخت در راستای ایجاد فضایی شاد و آرام در خانواده در روزهای قرنطینه گام برداریم. بدون شک والدین الگوهای رفتاری داخل خانواده هستند از این رو در درجه اول باید والدین سعی در کنترل استرس خود داشته باشند. خانواده‌ها باید با انجام تکنیک‌های کنترل استرس و ریلکسیشن یا حرکت‌های آرام‌سازی سعی در کنترل استرس و مانع هجوم افکار منفی به ذهن خود شوند. خودگویی‌های مثبت و استفاده از کلمات تاکیدی و مثبت در جمع خانواده به ویژه در برخورد با کودکان بسیار موثر بوده و سبب کنترل استرس در خانواده خواهد شد.

 

والدین ضمن واقع‌بینی و درک حقیقت با خودگویی مثبت و استفاده از کلمات امیدبخش می‌توانند این حس را به کودک القا کنند که ضمن پذیرش شرایط پیش آمده توانایی پیشگیری و کنترل اوضاع بحرانی را نیز دارند. گاه فیلم‌های کمدی، جوک و مطالب خنده‌دار سبب ایجاد فضای شاد و محیطی نسبتا آرام خواهد شد. در این روزهای بحرانی برای رهایی فرزندان از تنهایی و انزوا باید با سپردن مسئولیت‌هایی هرچند کوچک آن‌ها را سرگرم کنیم و از گوشه‌گیری و انزوا برهانیم؛ مشاعره، نقاشی، بازی‌های بومی محلی، کارهای آموزشی و ایجاد سینمای خانگی در سرگرم کردن افراد خانواده نقش بسزایی دارد. کودکان در هر حال و در هر زمانی نیازمند تخلیه هیجانات خود هستند، لذا با انجام بازی‌های مناسب کودکان سعی در سرگرم کردن آنان داشته باشیم. همچنین با دریافت نکات بهداشتی به‌روز و بیان آن به شیوه‌ای کودکانه و جذاب سعی در آموزش رعایت نکات بهداشتی به کودکان به شیوه‌ای که استرس را به آنها القا نکند، داشته باشیم.

تعداد بازديد: 178 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز