Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:55

21
بهمن
گريه كودك و نگرانی والدين! (2)

گريه كودك و نگرانی والدين! (2)

اگر هنوز هم نمی‌توانید انواع گریه‌های نوزاد خود را تشخیص دهید، بهتر است از برآورده كردن نیازهای اصلی او شروع كنید؛ مثل: غذا دادن، آروغ زدن او، تعویض پوشك و استفاده از لباس‌های مناسب.

قولنج
اگر نوزادتان هر روز به مدت طولانی گریه می‌كند و شما نمی‌توانید او را آرام كنید، ممكن است قولنج كرده باشد. نوزادان به خاطر قولنج هر روز ساعت‌ها گریه می‌كنند؛ به خصوص بعد از ظهرها. شاید هیچ كس پی به این نكته نبرد كه ممكن است فرزندش در اثر قولنج، چنین گریه‌ای سر دهد. نوزادان توانایی‌های متفاوت برای تحمل تجربیات جدید دارند.  

تأمین نیازهای اصلی نوزاد
اگر هنوز هم نمی‌توانید انواع گریه‌های نوزاد خود را تشخیص دهید، بهتر است از برآورده كردن نیازهای اصلی او شروع كنید؛ مثل: -غذا دادن -آروغ زدن او -تعویض پوشك  -استفاده از لباس‌های مناسب و تنظیم دمای محیط 
شیردادن به نوزاد یك راه مؤثر برای آرام كردن اوست.

در طول سه تا چهار ماه نخست پس از تولد می‌توانید از قُنداق استفاده كنید. البته این‌كار بستگی به خودتان دارد. نوزادان از قرار گرفتن در محیط بسته قنداق كه شبیه جایگاهی است كه قبل از تولد در شكم مادر داشتند، لذت می‌برند. توجه داشته باشید كه به هیچ وجه دست و پای او را سفت نبندید. نوزادان از حركات تكراری و ریتمیك خوش‌شان می‌آید؛ به همین دلیل تاب خوردن و آهسته تكان خوردن، به خصوص تكان‌های ماشین را دوست دارند.

چگونه نوزاد گریان خود را آرام كنید؟

استفاده از موسیقی
یك موزیك آرام و ملایم، راه خوبی برای آرام كردن نوزاد است. به همین دلیل در تمام فرهنگ‌ها و در طی سالیان طولانی لالایی‌ها همواره جایگاه خود را حفظ كرده‌اند. نیازی نیست یك خواننده حرفه‌ای باشید. نوزادان از شنیدن همه نوع موسیقی آرام‌بخش با صداهای مختلف لذت می‌برند.

ماساژ دادن نوزاد 
نوزادان عاشق لمس شدن و مورد نوازش قرار گرفتن هستند و با این‌كار به سرعت آرامش می‌گیرند. برخی نوزادان دوست دارند كه آنها را به آرامی نوازش كنید، برخی دیگر از حركات موزون و آرام دست روی بدن‌شان لذت می‌برند؛ عده‌ای هم دوست دارند با سر انگشتان خود، پوست بدن‌شان را بخارانید. 

حواس نوزاد گریان را پرت كنید
در چنین مواقعی انجام  یك كار جدید، تغییر موقعیت و جایگاهی كه در آن قرار دارید، بیرون بردن نوزاد و كمی پیاده‌روی كردن، رقصیدن و ... باعث می‌شود گریه نوزاد شما تبدیل به خنده شود. هر چه با گریه فرزندتان مضطرب شده و دچار استرس شوید، موقعیت بدتر و گریه او شدیدتر می‌شود؛ بنابراین با حفظ آرامش خودتان، آرامش را به او نیز منتقل كنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -گريه كودك و نگرانی والدين!- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آرام کردن نوزاد، مراقبت از کودک، بی قراری کودک، دلایل گریه کودک، ناآرامی کودک، ماساژ دادن نوزاد، قولنج کودک تعداد بازديد: 749 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز