Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 15:25

9
بهمن
کیک ماهی

کیک ماهی

فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سیب‌زمینی را در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را با آب سرد بپوشانید و به جوش بیاورید. آن‌گاه حرارت را کم کنید و حدود 10 دقیقه بپزید.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

فیله ماهی بدون پوست و استخوان................2 عدد

سیب‌زمینی خرد کرده..............2 عدد

شیر...............100 میلی‌لیتر

جو................50 گرم

پنیر چدار رنده کرده (در صورت تمایل)................40 گرم

سبزیجات دلخواه.................. (کدو، هویج، ذرت، نخود فرنگی، پیازچه و یا جعفری)

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه پاپس کیک به روش خانگی

 

 

طرز تهیه :

فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سیب‌زمینی را در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را با آب سرد بپوشانید و به جوش بیاورید. آن‌گاه حرارت را کم کنید و حدود 10 دقیقه بپزید. در این هنگام فیله ماهی را در ظرف دیگری گذاشته، شیر را بیفزایید، درِ ظرف را بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید به آرامی بپزد. سیب‌زمینی‌ها را بعد از نرم شدن، از روی حرارت بردارید، آبکش و پوره کنید و کنار بگذارید. ماهی را در کاسه‌ای بریزید و با چنگال ریش‌ریش کنید. سپس پوره سیب‌زمینی را به آن بیفزایید و شیر را روی آنها بریزید و خوب هم بزنید. حالا سبزیجات دلخواه، جو و پنیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

اکنون با دست از مخلوط حاصل، 12 تکه کوچک یا 6 تکه بزرگ بردارید، شکل بدهید و روی سینی فر که کاغذ انداخته‌اید، قرار دهید و 15 تا 20 دقیقه بپزید تا هر دو طرف طلایی شود.

سپس کیک‌های ماهی را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شوند. حالا آنها را به صورت ماهی و یا به شکل‌های دلخواه تزئین کنید.

بیشتر بخوانید:

کیک هویج بدون نیاز به فر + دستور تهیه

 

 

برچسب ها: غذای کودک، کیک، سبزیجات، آموزش آشپزی، غذای دریایی، فیله ماهی، کیک ماهی، پنیر چدار تعداد بازديد: 114 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز