Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 31 شهریور 1403 - 11:15

22
اسفند
فانوس چيني

فانوس چيني

كليك كنيد.

اين آباژور مدل مقوايي- چوبي روزها واقعاً شكلي بسيار طبيعي دارد و شب‌ها هم مثل نوار ابريشمي مي‌درخشد چرا كه نور از ميان درزها عبور مي‌كند و در زواياي مختلفي به بيرون راه پيدا مي‌كند. مقواي مورد استفاده در اين آباژور، مي‌تواند رنگ‌هاي ديگري داشته باشد. شما رنگ آن را مطابق سليقه خود انتخاب كنيد.

وسايل مورد نياز:
‌ خط‌كش، مداد
‌ كاتر يا تيغ
‌ كاغذ بزرگ
 مقوا (26×35 سانتي‌متر)
‌ اسپري طلايي
‌ سيخ كبابي

 1-‌ با استفاده از پهناي خط‌كش خط‌هايي عمودي پشت سر هم روي مقوا بكشيد. اين خطوط در جهت طول فانوس هستند.

 2-‌ با كاتر و خط‌كش مطابق شكل 2 شروع به ايجاد برش‌هاي كوچك در داخل مقوا نماييد
(از بالا تا پايين) دقت داشته باشيد كه اين برش‌هاي ستون‌ها يكي در ميان باشد يعني ستون اول را برش بزنيد ولي ستون دوم را نزنيد و بعد ستون سوم را برش بزنيد.

 3-‌ حالا نوبت ستون‌هايي كه هيچ شكافي ندارند مي‌رسد. درست به همان شيوه آنها را هم برش بزنيد ولي با اين تفاوت كه خط را در فاصله بين دو برش ستون بغلي قرار دهيد بعد از اتمام كار كل ستون‌هاي مقوا شكاف شكاف شده‌اند.

4-‌ زير مقوا يك تكه كاغذ بزرگ‌تر بگذاريد و بعد با اسپري طلايي‌رنگ تمام سطح مقوا را بپوشانيد.

5-‌ سيخ كباب‌ها را از ميان شكاف‌ها عبور دهيد. بهتر است كه سيخ‌ها از يك طرف كاغذ كمي (حدود 2 سانتي‌متر) پايين بيايند تا اين حالت براي پايين فانوس ايجاد هماهنگي و زيبايي بيشتري كند.

6- براي آنكه به هنگام چسباندن دو لبه فانوس به هم، خط كناري بزرگ و پرحجم نشود آخرين رديف را سيخ كباب نزنيد.

7-‌ دو لبه مقوا را روي هم قرار دهيد، سپس با عبور دادن يك سيخ چوبي ديگر از ميان شكاف‌هاي ستوني كه قبلاً آنها را سيخ نزده‌ايد، دو لبه را به هم وصل كنيد تا نيازي به استفاده از چسب نباشد.

 

تعداد بازديد: 451 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز