Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 16:20

10
آذر
طراحي فضاي آشپزخانه

طراحي فضاي آشپزخانه

كليك كنيد.

اگر آشپزخانه‌ي جديدي طراحي مي‌كنيد و يا به طراحي مجدد آشپزخانه‌ي قديمي خود مي‌پردازيد، ابتدا ببينيد چه نوع آشپزخانه‌اي بيش‌تر با خانه و سبك زندگي شما سازگار است. آيا مي‌خواهيد آشپزخانه‌ي خانوادگي داشته باشيد؟ مي‌خواهيد دري به اتاق نشيمن باز كنيد؟ آيا بايد آشپزخانه از محل غذاخوري جدا باشد؟ آيا بايد فضاي آن بزرگ باشد تا محلي براي لباسشوئي يا ميز كار در آن تعبيه شود؟ و آيا محل فعلي آشپزخانه‌ي شما بهترين موقعيت براي آن است يا مي‌توان آن را به محل بهتري برد تا استفاده‌ي بهتري از جا و مكان بشود؟ به عبارت ديگر آيا بهتر است آن را به جاي ديگري منتقل كنيد تا جادارتر شود؟
به اين فكر كنيد كه شما چقدر و چه نوع آشپز‌ي‌اي مي‌كنيد. در نظر داشته باشيد كه چند بار در هفته يا در ماه خريد مي‌كنيد؟ يا هر چند وقت يك بار دوستان‌ خود را به منزل دعوت مي‌كنيد؟ آيا مهماني‌هاي بزرگ را دوست داريد يا شام خودماني و صميمي را؟ اگر مي‌توانيد با وسايل و تجهيزات مختصر و كابينت كم آشپزي كنيد، فريب خريد وسايل غيرضروري و گران قيمت را نخوريد. اگر فقط يك بار در ماه از فروشگاه خريد مي‌كنيد، به يخچال بزرگ و فريزر جداگانه و كابينت‌هاي اضافي نياز خواهيد داشت.
تغييراتي كه در چيدمان آشپزخانه مي‌دهيد، بر شبكه‌ي لوله‌كشي و سيم‌كشي آشپزخانه تاثير خواهد گذاشت؛ لذا اين نكات را از همان ابتدا در نظر داشته باشيد. همچنين حالا زمان آن است كه نورپردازي آشپزخانه را روز آمد كنيد و تصميم بگيريد كه آيا وسايل جديدي همچون اجاق كوچك يا ماشين ظرفشوئي بزرگ و حرفه‌‌اي نياز داريد يا خير؟
طراحي مناسب، طراحي‌اي است كه شما در محدوده‌ي «مثلث كار» آزادي عمل داشته باشيد. مثلث كار شامل اجاق، يخچال و ظرفشوئي است. از قرار دادن يخچال در جائي كه درب آن هنگام باز شدن به درِ فر برخورد مي‌كند، پرهيز كنيد و ميز را در جاي شلوغ و پررفت و آمد، يعني وسط مثلث كار، قرار ندهيد. سطح كابينت گسترده‌اي در كنار وسايل و تجهيزات آشپزخانه در نظر بگيريد تا جائي براي قرار دادن غذا، تابه‌هاي داغ و بشقاب‌ و همچنين خرد كردن سبزي و آماده كردن غذا داشته باشيد.
 

تعداد بازديد: 430 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز