Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:21

27
دی
7 خوراکی مغذی از ضایعات میوه و سبزیجات

7 خوراکی مغذی از ضایعات میوه و سبزیجات

حوه تبدیل ضایعات مواد غذایی از جمله پوست ، ساقه و برگ میوه جات و سبزیجات به وعده های غذایی سالم مانند ترشی پوست هندوانه و سالاد برگ گل کلم.به طور معمول هویج، سیب زمینی

تحریریه زندگی آنلاین : نحوه تبدیل ضایعات مواد غذایی از جمله پوست ، ساقه و برگ میوه جات و سبزیجات به وعده های غذایی سالم مانند ترشی پوست هندوانه و سالاد برگ گل کلم.به طور معمول هویج، سیب زمینی و حتی سیب را پوست می کنیم و پوست آنها را دور میریزیم، در حالی که میتوان از آنها به عنوان مواد غذایی سالم استفاده کرد.بر اساس گزارش سازمان خیریه غذایی WRAP ، در واقع سالانه 5/9 میلیون تن غذا در بریتانیا هدر می رود که 70 درصد آن ناشی از ضایعات مواد غذایی خانگی است. به نظر می رسد که ما برخی از مغذی ترین بخش مواد غذایی خود را دور می اندازیم. در سال 2022 در هند مطالعات نشان داد که ضایعات میوه ها و سبزیجات ، از جمله پوست و دانه ها ، دارای مقادیر بالایی از فیتوکمیکال ها ، فیبر غذایی، پلی فنول ها و ترکیبات زیستی فعال هستند.در این بخش چند نمونه خوراکی مغذی از تبدیل ضایعات برای شما به اشتراک می گذاریم.

 

پوست هندوانه

هندوانه خوش طعم ترین میوه تابستان است ، اما پوست آن منبع خوبی از فیبر است که معمولا روانه سطل زباله می شود. لایه سبز پوست هندوانه را بگیرید ، قسمت روشن را به صورت مربع خورد کنید و با نمک ، سرکه و کمی شکر تبدیل به ترشی کنید و از آن در کنار غذا لذت ببرید.

بیشتربخوانید:

مزایا و معایب پوست کیوی

 

 

 

استاک

ضایعات سبزیجات مثل ، پوست هویج، پوست پیاز، ساقه های پیازچه و برگ های کرفس را میتوان همراه با برگ بو ، حبه سیر ، گیاهان تازه ، نمک و فلفل با مقدار زیادی آب جوشاند و از آب آن که سرشار از فیبر و ترکیبات گیاهی مفید است در سوپ و خورش ها و خوراک ها استفاده کرد.

 

پوست آناناس

هنگامی که پوست زبر و بافت آناناس را جدا کردید، انبوهی از مواد مملو از آنزیم بروملین برای شما می ماند که به هضم غذا کمک می کند و خواص ضد التهابی دارد.

پوست آناناس را با یک تکه چوب دارچین به آب جوش اضافه کنید، تا یک دم نوش شیرین و خوش مزه را نوش جان کنید.

 

 تفاله قهوه

بریتانیایی ها سالانه 35 میلیارد فنجان قهوه می نوشند و نیم میلیون تن ضایعات قهوه آسیاب شده را به محل دفن زباله می فرستند. به جای دور ریختن آن می توان از آنتی اکسیدان، کافئین، کلسیم ، منیزیم و روی که در آن است استفاده بهینه کرد.تفاله قهوه را می توان به یک کیک پر انرژی تبدیل کرد. این طعم به خوبی با کاکائو هماهنگ می شود. بنابراین به کیک شکلاتی اضافه کنید تا طعمی غنی و عالی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

۵ ماده غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند!

چرا بعد از عمل جراحی باید آناناس بخوریم

 

 

 

 

 پوست پنیر پارمزان

پوست پارمزان را به سوپ اضافه کنید تا طعم آن تقویت شود. انتهای سفت پارمزان را دور نریزید ، این بخش طعم جذابی به غذای شما می دهد. می توانید آن را در آب یا سس پنیر ذوب کنید و استفاده کنید

 

برگ گل کلم

برگ های گل کلم نه تنها خوشمزه هستند ، بلکه منبع خوبی از فیبر و کلسیم هستند. هرگز برگ های گل کلم را دور نریزید . می توانید آنها را برشته کنید و به سالاد اضافه کنید یا حتی می توانید خود آنها را با سس تاهینی مخلوط کنید و یک سالاد جذاب و سرشار از آهن برای خود تهیه کنید.

 

ساقه های کلم بروکلی

ساقه های بروکلی برشته شده را در روغن زیتون بریزید و در کنار غذا سرو کنید. این ساقه ها طعم زیادی دارند ، بنابراین آنها را می توان به سوپ سبزیجات اضافه کرد . یا آنها را خلالی برش دهید و با روغن زیتون و نمک و فلفل تفت دهید و در کنار غذا استفاده کنید . این ساقه ها سرشار از ویتامین C و پتاسیم هستند.

 بیشتربخوانید:

کیوی را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟

 

 

 

 

برچسب ها: سبزیجات، هندوانه، فیبر، میوه، پوست میوه، استاک، آناناس تعداد بازديد: 58 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز