Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:33

13
مهر
۴ فایده مصرف شیر و لبنیات برای سلامتی

۴ فایده مصرف شیر و لبنیات برای سلامتی

یک رژیم غذایی متعادل محتوی انواع مواد غذایی لبنی برای دریافت مواد مغذی ضروری، جهت حفظ سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی و بهینه‌سازی سلامت کلی مهم است.

ایسنا نوشت: غذاهای لبنی در دسترس، مقرون به صرفه و با طعم عالی، انواع مختلفی دارند و مشخصات منحصر به فردی از مواد مغذی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به غذا خوردن راحت‌تر و لذت بخش‌تر کمک کند. مصرف غذاهای لبنی مانند شیر کم چرب یا بدون چربی، ماست و پنیر برای داشتن تغذیه مناسب ضروری است.

_ انرژی

غذاهای لبنی مانند یک فروشگاه جامع، برای کمک به مردم جهت حفظ انرژی شناخته می‌شوند. شیر، پنیر و ماست منبعی از پروتئین با کیفیت بالا هستند زیرا حاوی مقادیر بهینه تمام آمینو اسیدهای ضروری هستند که بدن به تنهایی قادر به ساخت آن نیست. پروتئین به از بین رفتن گرسنگی کمک کرده و می‌تواند به شما کمک کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

برای ورزشکاران حرفه‌ای و علاقه مندان به تناسب اندام، شیر می‌تواند در سه مورد بازسازی، سوخت‌گیری و آبرسانی مجدد، کمک کند. تحقیقات زیادی در مورد مزایای رژیم‌های غذایی با پروتئین بالاتر انجام شده که نشان می‌دهد این رژیم نه تنها برای عملکرد ورزشی و تناسب اندام، بلکه برای مدیریت وزن و پیری سالم موثر است.

بیشتربخوانید:

اگر این نشانه ها را دیدید دیگه لبنیات نخورید

 

 

 

_ سلامت روده

از غذاهای تخمیری گرفته تا پروبیوتیک‌ها، غذاهای لبنی به سلامت روده کمک می‌کنند. غذاها و نوشیدنی‌های تخمیر شده، غذاهای باستانی هستند که هزاران سال است که وجود داشته‌اند. آنها توسط رشد میکروبی ساخته می‌شوند که می‌تواند طعم، بافت و قابلیت هضم را افزایش دهد و ممکن است به بهبود کیفیت تغذیه کمک کند. غذاهای تخمیر شده حاوی کشت‌های زنده می‌توانند باکتری‌های مفیدی را به دستگاه گوارش اضافه کنند و به میکروبیوتای سالم‌تر کمک کنند که بر هضم و عملکرد روده تأثیر می‌گذارد. غذاهای تخمیر شده ممکن است حاوی کشت زنده باشند یا نباشند، این بستگی به این دارد که آیا پس از پایان فرآیند تخمیر زنده بمانند یا خیر؟. به عنوان مثال، ماست و بیشتر پنیرها غذاهای تخمیر شده هستند. پروبیوتیک‌ها را می‌توان در برخی از غذاهای لبنی مانند ماست و کفیر یافت که می‌تواند به سلامت روده نیز کمک کند.

_ ایمنی

خوردن لبنیات به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم یکی از راه‌های دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی است. به عنوان مثال، شیر حاوی ویتامین‌های A و D، پروتئین، سلنیوم، روی و B۱۲ است که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی مهم هستند. پنیر و ماست همچنین حاوی پروتئین، سلنیوم و B۱۲ هستند و ماست نیز منبع خوبی از روی است.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با عدم تحمل لاکتوز

 

 

 

_ خوابیدن

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، به طور کلی پروتئین نسبت به همان مقدار کربوهیدرات یا چربی سیر کننده بوده و به احساس رضایت بیشتر کمک می‌کند و احتمالا می‌تواند به شما کمک کند کمی بهتر بخوابید. علاوه بر این، پروتئین می‌تواند به ترمیم عضلات در هنگام خواب کمک کند، به خصوص در کسانی که ورزش سخت انجام می‌دهند.

برچسب ها: شیر، لبنیات، کلسیم، نغذیه تعداد بازديد: 85 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز