Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 07:49

7
شهریور
این ۵ مکمل عمرتان را طولانی‌تر می‌کند

این ۵ مکمل عمرتان را طولانی‌تر می‌کند

در کنار داشتن یک سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی و خواب کافی، مکمل‌هایی وجود دارند که به داشتن دوران پیری سالم کمک می‌کنند و حتی در صورت مصرف منظم می‌توانند طول عمر شما را افزایش دهند.

الهه جعفرزاده: صرف نظر از عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی زیادی وجود دارند که بر طول عمر تأثیر می‌گذارند؛ از عادات مفید سبک زندگی گرفته تا مصرف برخی از مکمل‌ها به منظور داشتن زندگی طولانی‌تر. اگر می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید، عاداتی وجود دارد که با اتخاذ آنها می‌توانید عمر طولانی‌تری داشته باشید. این عادات عبارتند از: ورزش و فعالیت بدنی، پرهیز از استعمال دخانیات، فعال نگه‌داشتن مغز و داشتن یک رژیم غذایی سالم، متعادل و متنوع. در کنار این عادات، مصرف برخی مکمل‌های خاص در رژیم غذایی نیز ممکن است در افزایش طول عمر مفید باشد.

به توصیه کارشناسان و متخصصان تغذیه، مصرف این ۵ مکمل، عمر طولانی‌تری را برایتان رقم می‌زند:

 

۱) امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA به طور طبیعی در غذاهای دریایی، اعم از ماهی و صدف، یافت می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که امگا ۳ به حفظ فشار خون و سطح تری گلیسیرید در محدوده نرمال کمک می‌کند. افرادی که، چه از طریق رژیم غذایی و چه به واسطه مصرف مکمل، امگا ۳ بالاتری دریافت می‌کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و مرگ زودرس هستند. بنابراین مصرف مکمل‌های EPA و DHA امگا ۳، با کاهش خطر مرگ زودهنگام، به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

این ۵ مکمل عمرتان را طولانی‌تر می‌کند

 

۲) کلاژن

مکمل‌های کلاژن بیشتر به دلیل کاهش ایجاد چین و چروک و سایر علائم پیری شناخته شده‌اند، اما باید بدانید این مکمل ضروری می‌تواند بر سلامت مفاصل و تحرک نیز تأثیر بگذارد. سالم نگه‌داشتن مفاصل، خطر سقوط و افتادن ناگهانی و آسیب‌های احتمالی مانند ضربه مغزی و حتی مرگ را کاهش می‌دهد. سقوط ناشی از ضعف مفاصل، علت اصلی مرگ ناشی از آسیب‌های جسمی در میان بزرگسالان ۶۵ سال به بالا است. مکمل کلاژن در کاهش درد، سفتی مفاصل و هم‌چنین بهبود حرکت مؤثر است. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد، بنابراین مصرف مکمل کلاژن بهترین راه برای جبران این کمبود است.

 

۳) ویتامین D

ویتامین D که به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می‌شود، یک ماده مغذی برای افرادی است که می‌خواهند عمر طولانی داشته باشند. کمبود ویتامین D با عوارض مرتبط با افزایش سن، مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تخریب عصبی مرتبط است. افراد می‌توانند با مصرف مکمل و رفع کمبود ویتامین D، ریسک ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهند و به طور بالقوه عمر طولانی‌تری را تجربه کنند.

این ۵ مکمل عمرتان را طولانی‌تر می‌کند

 

۴) ارگوتیونین

ارگوتیونین یک اسید آمینه آنتی اکسیدانی رژیمی است که در بسیاری از قارچ‌ها یافت می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که این ترکیب قادر است از بروز بیماری‌های مزمن دوران پیری پیشگیری کند یا آنها را کاهش دهد. فواید بالقوه این ترکیب به قدری است که برخی متخصصان، آن را «ویتامین طول عمر» نامیده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که این مکمل در لیست بهترین مکمل‌ها برای افزایش عمر وجود داشته باشد. مصرف مکمل ارگوتیونین با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش خطر مرگ زودرس، به داشتن طول عمر بیشتر کمک می‌کند.

 

این ۵ مکمل عمرتان را طولانی‌تر می‌کند

 

۵) اسید فولیک

اسید فولیک، از زیرمجموعه‌های ویتامین B و شکل مصنوعی ویتامین B۹ است که شکل طبیعی آن در سبزیجات، آجیل، لوبیا و سایر غذاها یافت می‌شود. این ویتامین به رشد سلولی کمک کرده و بدن را در برابر خطر سکته مغزی و سرطان‌های خاص حفظ می‌کند. تحقیقات نیز نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های اسید فولیک می‌تواند خطر سکته مغزی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد و از این طریق به طول عمر بیشتر کمک کند.

این ۵ مکمل عمرتان را طولانی‌تر می‌کند

برچسب ها: تغذیه، مکمل، طول عمر، افزایش عمر، سبک زندگی، ویتامین D، کلاژن تعداد بازديد: 108 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز