Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:39

21
مرداد
عامل خطرناک ابتلا به سنگ کلیه

عامل خطرناک ابتلا به سنگ کلیه

به‌نوشته مدیکال‌نیوز تودی و بر اساس مطالعه جدیدی که در Frontiers in Nutrition منتشر و توسط محققان دانشگاه پزشکی سیچوان چین انجام شده است

 به‌نوشته مدیکال‌نیوز تودی و بر اساس مطالعه جدیدی که در Frontiers in Nutrition منتشر و توسط محققان دانشگاه پزشکی سیچوان چین انجام شده است، قند و شکر موجود در نوشیدنی‌های شیرین، کلوچه‌ها، کیک‌ها و آب‌نبات‌ها، می‌تواند یکی دیگر از عوامل خطرزای ابتلا به سنگ کلیه باشد.

به نقل از دویچه وله، محققان داده‌های ۲۸ هزار و ۳۰۰ زن و مرد بالغ را بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ تجزیه‌وتحلیل کردند. دریافتند شرکت‌کنندگانی که بیش از ۲۵ درصد از کل انرژی خود را از قندهای افزوده دریافت کرده بودند، ۸۸ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از ۵ درصد از کالری روزانه خود را از قندهای اضافه شده دریافت می‌کردند، در معرض ابتلا به سنگ کلیه بودند.

بیشتربخوانید:

این گیاه سنگ کلیه را بدون درد درمان می کند!

به‌ گفته دانشمندان، قند اضافه‌شده می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و چاقی شود که همگی باعث افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه می‌شوند. شکر همچنین می‌تواند باعث افزایش وزن شود که با فشار خون بالا، مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک و دیابت مرتبط است. همه اینها از عوامل خطر سنگ کلیه محسوب می‌شوند. همچنین، این قندها از علل کاهش حجم ادرار و افزایش کلسیم ادرار هستند که هر دو به ایجاد سنگ کلیه کمک می‌کنند.

اما چطور میزان قند در رژیم غذایی خود را کاهش دهیم؟ کارشناسان می‌گویند برچسب‌های تغذیه‌ای را قبل از انتخاب مواد غذایی بررسی کنید و از نام‌های مختلف قندهای افزوده مانند ساکارز، شربت ذرت با فروکتوز بالا، دکستروز و مالتوز آگاه باشید. برای کاهش قرارگرفتن در معرض قندهای افزوده، روی غذاهای کامل به‌عنوان میان‌وعده تمرکز کنید. افزایش مصرف غذاهای طبیعی شیرین مانند میوه‌ها می‌تواند به کاهش مصرف کلی قند افزوده کمک کند. مصرف نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه، آب میوه‌ها و چای‌های شیرین را کاهش دهید. اگر آبمیوه دوست دارید، سعی کنید آن را با آب رقیق کنید تا غلظت قندش کاهش یابد.

بیشتربخوانید:

دفع سنگ کلیه با نوشیدنی های خانگی

برچسب ها: سنگ کلیه، دیابت، قند، شکر، علائم سنگ کلیه، سندرم متابولیک تعداد بازديد: 157 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز