Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:56

22
دی
دفع سنگ کلیه با نوشیدنی های خانگی

دفع سنگ کلیه با نوشیدنی های خانگی

سنگ کلیه علت‌های گوناگونی دارد و بسیار دردناک است. افزایش مصرف مایعات به تنهایی می‌تواند عامل موثری برای از بین بردن سنگ‌های کلیه باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، نوشیدنی‌هایی که حاوی مواد معدنی و یون‌ها هستند، معمولا در یونیزه کردن سنگ کلیه تاثیر دارند. در این بخش از سلامت بهترین نوشیدنی‌ها برای دفع سنگ کلیه را معرفی خواهیم نمود.



درمان و رفع سنگ کلیه با این نوشیدنی ها:

آب

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مبارزه با سنگ کلیه، مصرف روزانه هشت لیوان آب است. در حالت ایده ال باید از آب تصفیه شده استفاده کنید تا املاح اضافه و مضر وارد بدنتان نشود.
در واقع باید کاری کرد تا سنگ کلیه در خودش حل شود و ناپدید گردد. مصرف چای کم رنگ در طول روز نیز برای دفع سنگ کلیه موثر است. بهترین نوشیدنی‌ها آن‌هایی هستند که بدون درد، به برطرف کردن سنگ کلیه بپردازند.

نوشیدنی‌های ریشه دار

وجود سموم در بدن عاملی برای تشکیل سنگ‌های کلیه است و می‌تواند هزاران مشگل دیگر را نیز ایجاد کند. بهترین نوشیدنی‌هایی که دارای خواص سم زدایی هستند، قادر می‌باشند که اجزای سمی را در بدن ما حذف کنند.

انار، کرفس، هویج، سیب، آناناس، آلوئه ورا و نوشیدنی‌های ریشه دار جزء موثرترین نوشیدنی‌های درمانی سنگ کلیه می‌باشند. همچنین کمبود فیبر را در بدن افزایش می‌دهند و سموم را دور می‌کنند. علاوه بر آن خون را نیز پاکسازی خواهند کرد.

ماء الشعیر

برای دفع سنگ کلیه بیماران مبتلا می‌توانند ماءالشعیر مصرف کنند و آن را هم در رژیم غذایی خود بگنجانند، اما نباید در نوشیدن ماء الشعیر زیاده روی کنند، زیرا مصرف بیش از حد این نوشیدنی سبب ابتلا به چاقی و اضافه وزن می‌شود. توجه داشته باشید که نوشیدنی‌های حاوی اسید فسفریک مانند کوکا و پپسی یا نوشیدنی‌های گازدار رنگی، شانس ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

نوشیدنی‌های اسیدی

بهترین نوشیدنی‌ها قادر هستند که سنگ‌های کلیه را بشکنند. نوشیدنی‌های اسیدی و آبِ مرکباتی مثل پرتقال، لیمو، گریپ فروت و ... جزء بهترین منابع نوشیدنی برای سنگ کلیه محسوب می‌گردند. همچنین احتمال ایجاد سنگ کلیه در آینده و ابتلا به اوره را نیز می‌کاهند.

ترکیب چند نوشیدنی با یکدیگر

حال اگر چند مورد از این نوشیدنی‌های مفید را با یکدیگر ترکیب کنید، اثرپذیری آن چند برابر می‌شود. در حقیقت نوشیدنی‌های جداگانه‌ای تولید می‌شوند که ترکیبی از بهترین‌ها را برای سنگ کلیه فراهم می‌کنند و ممکن است به شکل پودر و یا مخلوط شده با آب در دسترس قرار بگیرند.
این نوشیدنی‌ها در عین خاصیت بالا برای از بین بردن سنگ کلیه، مطبوع، خوش طعم و آبرسان می‌باشند و مایعات بدن را افزایش خواهند داد.

برچسب ها: درمان خانگی، سنگ کلیه، دمنوش های گیاهی، دفع سنگ کلیه تعداد بازديد: 386 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز