Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:47

9
مرداد
غذاهایی برای فصول گرم سال

غذاهایی برای فصول گرم سال

با گرم شدن هوا رعایت تغذیه مناسب و استفاده از آن دسته از مواد غذایی که می توانند بدن شما را در برابر گرما محافظت کنندامری ضروری است که در این مقاله به ان پرداخته می شود.

ترجمه : زیبا کاوه ئی

 

 تحریریه زندگی آنلاین : با گرم شدن هوا رعایت تغذیه مناسب و استفاده از آن دسته از مواد غذایی که می توانند بدن شما را در برابر گرما محافظت کنندامری ضروری است که در این مقاله به ان پرداخته می شود .گرما زدگی و فرسودگی ناشی از گرما از بیماری های مرتبط با گرما هستند که در اثر کم آبی طولانی مدت اتفاق می افتند. در صورت عدم درمان می تواند اثرات مخربی داشته باشد. از این رو ، مصرف غذاهایی که به شما کمک می کنند وضعیت مایعات را متعدل و از کمبود آب بدن جلوگیری کنید ، ضروری است.  در اینجا چند ماده غذایی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کنند!

 

خیار

خیار 95 درصد آب دارد  و مناسب برای کسانی است که درتابستان وزن از دست می دهند.. خیار سیستم پوارش را به خوبی هیدراته نگه می دارد و پوست غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان آن بدن شما را در برابر رادیکال های آسیب رسان محافظت می کند. می توان خیار را به شکل سالاد با سبزیجات دیگر ، به صورت سوپ یا آب میوه تهیه کرد.

 

هندوانه

 با افزایش دمای بسیار گرم ، همه ما احساس می کنیم به ماده غذایی شیرین و آبدارنیاز داریم و چه چیزی بهتر از هندوانه است؟ هندوانه در ترشح  عرق را تحریک می کند و در نتیجه امکان گرمازدگی را از شما دور می کند. بنابراین ، یک تکه هندوانه برای مواجهه پیروزمندانه با گرما به غذایتان اضافه کنید.

بیشتربخوانید:

راهکارهای تغذیه‌‌ای برای گرمازدگی

 

 

 

 

دانه های ریحان

ما همیشه در مورد برگ ریحان که ماده اصلی برای پستو است شنیده ایم اما آیا می دانید بذرها به ویژه در تابستان به همان اندازه مهم هستند؟بذرها دارای اثر خنک کنندگی خاصی بر روی بدن هستند و از این رو ، خصوصاً پس از ورزش و در دمای مرطوب توصیه می شود. می توانید این دانه ها را به آب خنک اضافه کنید یا در تهیه از آنها استفاده کنید.

 

نعنا

آیا توجه کرده اید که در طول تابستان تمایل بیشتری دارید که بستنی نعنایی بخورید یا از شربتهای نعنایی استفاده کنید؟ دلیل این امراین است که نعناع حاوی ترکیبی است که طعم خنکی را به غذا اضافه می کند.. شگفت آور نیست؟ بنابراین ، همیشه غذاهای سرد را انتخاب نکنید بلکه می توانید چای نعناع بخورید تا تابستان را شکست دهید.

 

کیوی

کمبود آب بدن باعث کاهش سطح سدیم و پتاسیم می شود. کیوی منبع خوبی از هر دوی این ماده مغذی است و بنابراین تعادل الکترولیت را حفظ می کند. می توانید آن را به صورت میوه کامل یا همراه با یک موز مصرف کنید تا یک کاسه غذایی غنی از پتاسیم داشته باشید.

 

کرفس

استفاده از 2-3 چوب کرفس برای تامین تمام مواد مغذی حیاتی لازم برای حفظ تعادل الکترولیت در بدن کافی است. می توانید آن را در سالاد استفاده کنید و یا با یک قاشق غذاخوری روغن امخلوط کرده و از خوردن آن لذت برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین غذا‌ها برای فصل گرم

 

 

 

 

ماهی سالمون

ماهی قزل آلا اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم می کند که به هیپوتالاموس شما کمک می کند ، یعنی بخشی از مغز که مسئول کنترل دمای بدن ، گرسنگی و تشنگی است. در صورت فرسودگی ناشی از گرما ، عملکرد هیپوتالاموس به دلیل ناتوانی بدن در آزاد کردن گرما از طریق تعریق ، به صدا در می آید. از این رو ، در صورت عملکرد قوی هیپوتالاموس ، می توان از شدت اثر گرما و فرسودگی گرمایی جلوگیری کرد.

برچسب ها: تغذیه، تابستان، گرما، هندوانه، ماهی سالمون، گرمازدگی، کم آبی بدن، خیار، عطش، تشنگی، نعنا تعداد بازديد: 97 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز