Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:42

23
آذر
با خوردن این میوه از آسیب‌های آلودگی هوا در امان بمانید

با خوردن این میوه از آسیب‌های آلودگی هوا در امان بمانید

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: خوردن سیب باعث تسهیل دفع سرب از بدن می‌شود.

منصور رضایی، سیب درختی را منبع غنی پکتین عنوان کرد که از دسته فیبرهای محلول در آب و باعث تسهیل دفع سرب از بدن است.

به گفته وی، از سایر منابع پکتین می‌توان به مرکبات مثل پرتقال، نارنگی، لیمو و گریپ فروت، توت فرنگی، هویج و غلات سبوس دار اشاره کرد که مصرف روزانه میوه‌های حاوی پکتین برای کاهش خطرات آلودگی هوا بسیار مهم است و توصیه می‌شود حداقل یک سیب در طول روز مصرف شود.

این دکتری تخصصی علوم تغذیه افزود: دریافت سلنیوم برای بهبود عملکرد آنزیم‌هایی که بتواند با شرایط بد محیطی و آسیب‌رسان به سلول‌های بدن مقابله کند، ضروری است و ماهی، گوشت قرمز کم چرب، غلات کامل، حبوبات، تخم مرغ، مرغ، سیر، زردچوبه و قارچ حاوی سلنیوم است.

رئیس اداره تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری، ریزمغذی «روی» را از مواد مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن برشمرد و گفت: انواع گوشت، غلات و حبوبات خیسانده شده و ترجیحاً جوانه زده به خصوص غلات سبوس‌دار، مصرف انواع فرآورده‌های دریایی، نخود سبز، عدس و جوانه گندم از منابع سرشار «روی» هستند.

وی با بیان اینکه منیزیم در هوای آلوده موجب کاهش جذب فلزات سنگین مانند کادمیوم و افزایش دفع سرب می‌شود، خاطرنشان کرد: انواع سبزی‌های با رنگ سبز تیره (کلروفیل دار)، لبنیات کم چرب، انجیر، لیمو، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته، مغزها، آجیل، سبزیجات برگی شکل مثل کلم، اسفناج، جعفری، کاهو، برگ چغندر، غلات سبوس دار و حبوبات مثل لوبیا و سویا غنی از منیزیم هستند.

بیشتربخوانید:

دمنوش های جادویی برای مقابله با آلودگی هوا

 

با خوردن این میوه از آسیب‌های آلودگی هوا در امان بمانید

 

بیشتربخوانید:

در زمان آلودگی هوا غذاهای سرخ شده مصرف نکنید

کم خون ها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند

 

 

 

برچسب ها: تغذیه، سیب، آلودگی هوا، خواص سیب، مواد غذایی، تقویت سیستم ایمنی بدن تعداد بازديد: 101 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز