Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:03

19
آبان
با خواص درمانی لیموترش سبز آشنا شوید

با خواص درمانی لیموترش سبز آشنا شوید

وقتی استرس و اضطراب به سراغ مان می‌آید، میزان ویتامین C در بدن کم می‌شود و در این شرایط بهترین و سریع‌ترین راه، رفتن به سراغ سلطان ویتامین C یعنی آبلیمو است.

لیمو ترش از آن دسته میوه‌هایی است که کاربردهای مختلفی دارد، از استفاده آن در صنعت غذا گرفته تا کاربرد درمانی که البته شاید معروفترین آن برای ما درمان سرماخوردگی باشد و همچنین کاربرد آن در زمینه پوست و مو و زیبایی.

بهترین زمان مصرف لیمو ترش

آبلیمو میوه‌ای است که اگر با کمی شکر و آب سرد تبدیل به شربت آبلیمو شود در روزهای گرم تابستان عطش را از بین می‌برد؛ این میوه حاوی اسید سیتریک است و طعم ترش لیمو به خاطر وجود همین اسید است. البته این تنها ماده مغذی این میوه نیست؛ لیمو ترش حاوی ویتامین C، کلسیم، ویتامین B۵ , B۳، B۲، B۱، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و همچنین شکر، کربوهیدرات، فیبر غذایی، چربی و پروتئین است و قطعا این همه ویتامین این میوه را خیلی غنی و ثروتمند کرده است.

بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز پوست لیموترش

 

 

 

 

خواص لیمو ترش برای دستگاه گوارش

گفته می‌شود زمانی که مضطرب می‌شویم و استرس به سراغ مان می‌آید، یکی از اولین ویتامین‌هایی که در بدن کم می‌شود، ویتامین C است که نقش مهمی برای ایجاد ایمنی در بدن ایفا می‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود در روزهایی اینچنینی که استرس و اضطراب به سراغ‌مان می‌آید ویتامین C بیشتری مصرف کنیم. البته قطعا تا زمانی که ویتامین C طبیعی به وفور در دسترس ماست لازم نیست به سراغ مکمل‌ها و قرص‌ها برویم. آبلیمو سرشار از ویتامین C است و شاید هم اگر منصفانه نگاه کنیم سلطان ویتامین C باشد پس خود را از این میوه غنی و ثروتمند محروم نکنید و با استفاده از این معجون هم سیستم ایمنی خود را قوی کنید و هم استرس و اضطراب را از خود دور نگه دارید.

در این روزها که کرونا نه‌تنها به طور کامل شکل زندگی‌ها را تغییر داده، بلکه ترس و نگرانی و شنیدن اخبار مربوط به این ویروس، استرس و اضطراب را هم مهمان ناخوانده خیلی از ما کرده، شاید بد نباشد تا در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی و البته دوری کردن از محیط‌های پراسترس و گوش ندادن به اخبار، کمی هم آبلیمو بخوریم تا استرس مان کمتر شود. توصیه می‌شود صبح به جای خوردن قهوه، آب لیمو نوش جان کنید تا در نتیجه آن احساس شادابی کنید و خبر خوش دیگر اینکه با این کار، خستگی و کسالت بعدازظهر هم به سراغ‌تان نخواهد آمد.

بیشتربخوانید:

خواص لیموترش را بشناسید

با خواص درمانی لیموترش سبز آشنا شوید/ بهترین زمان مصرف لیمو ترش

خواص خوردن لیمو ترش بعد از غذا

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همراه غذا لیمو ترش یا آبلیمو مصرف می‌کنید قطعا خوشحال می‌شوید اگر بشنوید که خوردن آبلیمو همراه با غذا نه تنها باعث هضم بهتر غذا می‌شود، بلکه سموم (زهرابه‌های) دستگاه گوارش شما را رقیق می‌کند و باعث از بین رفتن علائم سوءهاضمه نظیر سوزش شکم، آروغ و نفخ هم می‌شود.

یک توصیه به کسانی که لیمو ترش مصرف می‌کنند، این است که از آنجایی که آبلیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، حتما آن را با آب البته از نوع ولرم، رقیق و سپس میل کنید. یک خاصیت دیگر این میوه هم این است که آب لیمو ترش، اوریک‌اسید موجود در مفاصل را از بین می‌برد، اسیدی که یکی از عوامل اصلی التهاب در ناحیه مفاصل است؛ پس نتیجه می‌گیریم لیمو ترش برای کسانی که مشکل التهاب مفصل هم دارند، مفید است.

بیشتربخوانید:

خواص فوق العاده لیموترش

 

 

 

 

تاثیر استفاده از لیمو برای پوست صورت

لیمو ترش و آبلیمو در بحث سلامتی پوست و مو هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ چرا که هم می‌تواند پوست شما را روشن و زیبا کند و هم جای جوش و اکنه و لک‌های روی صورت را از بین ببرد. ویتامین C موجود در لیمو ترش باعث سلامت و استحکام ناخن‌ها می‌شود و همچنین در سلامتی مو نیز به دلیل انواع و اقسام مواد مغذی که دارد، کاربرد دارد و باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود. درست است که خیلی از این میوه تعریف کردیم، اما با وجود همه این خوبی‌ها، قطعا باید در استفاده و خوردن آن جانب تعادل را نگه داشت.

شاید ذکر تاریخچه‌ای از این میوه معجزه گر هم خالی از لطف نباشد. لیموترش فقط در مناطق گرمسیر و آب و هوای مدیترانه‌ای کشت می‌شود. گل‌های سفید و ارغوانی لیمو ترش بی‌نهایت خوشبو است و میوه این درخت دست و دل باز که همه جور ویتامینی را در خود جای داده، به رنگ زرد و سبز و به شکل بیضی است و در اواخر فصل پاییز و اوایل زمستان آبدارتر است.

لیمو ترش را با چی بخوریم؟

لیمو ترش را می‌توان با مواد زیادی مصرف کرد که از جمله آن می‌توان به عسل، نعنا، زنجبیل، نارنج، روغن زیتون، سیر ، نعنا و دارچین اشاره کرد.

 

برچسب ها: عسل، سرماخوردگی، ویتامین c، سیستم ایمنی بدن، خواص لیموترش، لیموترش تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز