Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:41

2
مهر
این نوع سرکه خواص فوق‌العاده ضد باکتریایی دارد

این نوع سرکه خواص فوق‌العاده ضد باکتریایی دارد

عفونت گوش می‌تواند ناشی از تجمع بیش از حد باکتری یا عفونت ویروسی در گوش داخلی، میانی یا خارجی باشد. اگرچه هیچ کارآزمایی بالینی اثرات سرکه سیب را بر عفونت گوش بررسی نکرده است

ایسنا به نقل از هلث نوشت:عفونت گوش می‌تواند ناشی از تجمع بیش از حد باکتری یا عفونت ویروسی در گوش داخلی، میانی یا خارجی باشد. اگرچه هیچ کارآزمایی بالینی اثرات سرکه سیب را بر عفونت گوش بررسی نکرده است اما نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که این سرکه دارای اثر ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. از آنجایی که سرکه سیب حاوی خواص ضد میکروبی است به کشتن قارچ‌ها، یکی از علل عفونت گوش کمک می‌کند.

صدها سال است که مردم از سرکه سیب برای درمان انواع مشکلات سلامتی استفاده می‌کنند. سرکه حاوی طیف گسترده‌ای از مواد سالم از جمله اسید استیک، اسیدهای آمینه و آنتی‌اکسیدان‌هاست. مایع کدری که در ته بطری سرکه سیب قرار دارد، مادر نامیده می‌شود و مملو از باکتری‌ها، پروتئین‌ها و آنزیم‌های مفید است.

 بیشتربخوانید:

خواص زیاد این نوع سرکه را بخوانید، از کاهش وزن تا رفع بوی بد دهان

 

 

 

در حالی که هیچ مطالعه علمی برای حمایت از این درمان وجود ندارد، آیا می‌توانیم از سرکه سیب برای درمان عفونت گوش استفاده کنیم؟

در حالی که کلینیک مایو ایالات‌ متحده می‌گوید که اکثر عفونت‌ها آسیب پایدار ایجاد نمی‌کنند، عفونت‌های شدید می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی داشته باشند و باید توسط یک متخصص پزشکی درمان شوند به همین دلیل سرکه سیب می‌تواند به درمان عفونت‌های خفیف گوش خارجی در کودکان و بزرگسالان کمک کند.

استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کلی برخی از علل اصلی عفونت گوش هستند و خوشبختانه، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که سرکه سیب رشد استافیلوکوکوس اورئوس (S. aureus) و اشریشیا کلی (E. coli) را متوقف می‌کند.

در واقع، سرکه سیب التهاب را در نمونه‌های باکتری مخلوط با سلول‌های ایمنی کاهش داد. محققان فرض می‌کنند که این درمان می‌تواند از اسید استیک موجود در سرکه سیب باشد که می‌تواند به میکروب‌های موجود در باکتری‌های عفونی آسیب برساند.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص بی نظیر سرکه سیب

خواص سرکه سیب برای درمان جوش و جای جوش

 

 

 

این مطالعه نتیجه گرفت که سرکه سیب می‌تواند به درمان برخی از عفونت‌های باکتریایی کمک کند. علاوه بر این، مطالعه ۲۰۱۷ خواص ضد باکتریایی قوی سرکه سیب را با غلظت ۲۵ درصد نشان داد.

برای استفاده از سرکه سیب در درمان عفونت گوش توصیه می‌شود که آن را با مقدار مساوی آب گرم مخلوط کنید. از قطره چکان تمیز یا سرنگ کودکان می‌توانید برای چکاندن سرکه در گوش استفاده کنید.

فرد تحت درمان باید به پهلو دراز بکشد اما دقت کنید که قطره چکان را داخل گوش فرو نکنید. در عوض، گوش را با یک توپ پنبه‌ای بپوشانید سپس پنج تا ۱۰ قطره را داخل گوش بچکانید. باید چند دقیقه بعد از استفاده ثابت بمانید تا قطره‌ها در آن خیس بخورند. در صورت لزوم می‌توانید این کار را دوباره انجام دهید.

 

برچسب ها: تغذیه، سرکه سیب، خواص سرکه سیب، باکتری، سرکه، عفونت گوش تعداد بازديد: 136 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز