Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:22

9
شهریور
نوشیدن چای باعث افزایش طول عمر می شود

نوشیدن چای باعث افزایش طول عمر می شود

نوشیدن چای می تواند باعث بهبود سلامت شما و در نتیجه کاهش مرگ زودرس شود

در این بررسی آمده است: افرادی که روزانه بیش از دو فنجان چای مصرف میکنند در مقایسه با افرادی که مصرف این نوشیدنی در برنامه روزانه آنان نیست عمر طولانی تری دارند.


یافته‌های بدست آمده در این بررسی حاکی از آن است: اثر مثبت مصرف چای تحت تاثیر اینکه چای، سیاه مصرف شود یا با شیر یا با شکر قرار نمیگیرد. همچنین دمای نوشیدنی یا گونه‌های ژنتیکی موثر بر سرعت سوخت و ساز کافئین در افراد در اثربخشی از چای تاثیری ندارد.

داده‌های بانک اطلاعاتی انگلیس نشان داد ۸۵ درصد از ۵۰۰ هزار مرد و زن ۴۰ تا ۶۹ ساله به طور مرتب چای مصرف میکنند. از این میان، ۸۹ درصد چای سیاه مصرف میکردند.

کارشناسان در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند: مصرف مرتب چای سیاه با کاهش ۹ تا ۱۳ درصدی خطر مرگ در افراد میانسال در یک بازه زمانی ۱۰ ساله همراه بوده است.


هرچند، محققان اظهار داشتند این مطالعه به طور قطع تایید نمیکند که چای عامل کاهش مرگ زود هنگام در مصرف کنندگان این نوشیدنی است. همچنین این پرسش مطرح است آیا افرادی که چای مصرف نمیکنند برای بهبود سلامت خود باید به مصرف این نوشیدنی رو آورند.

بیشتربخوانید:

از خواص چای سفید غافل نشوید!

 عمرتان را با مصرف قهوه و چای سبز طولانی تر کنید

 

 

 
برچسب ها: چای، کافئین، افزایش طول عمر، چای سیاه، خواص چای، سوخت و ساز بدن تعداد بازديد: 144 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز