Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:43

16
خرداد
۱۰ خاصیت شگفت‌انگیز مصرف فلفل قرمز

۱۰ خاصیت شگفت‌انگیز مصرف فلفل قرمز

فلفل قرمز چیلی حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که مزه تندی را به فلفل داده است؛ فلفل چیلی علاوه بر مزه خوبی که به ظرف غذا اضافه می‌کند، دارای مزیت‌های سلامتی بی شماری نیز است.

فلفل گیاهی است که در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند. میوه این گیاه به صورت خام، خشک، پخته شده و یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی مصرف می‌شود. میوه فلفل قرمز در پوشش‌های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ، زرد، نارنجی و یا قرمز به خود می‌گیرد و می‌روید. خواص فلفل قرمز و فواید دارویی آن بسیار فراوان هستند از جمله این خواص کمک به کاهش وزن است. فلفل قرمز خواص دارویی فراوانی دارد و به همین دلیل استفاده از این ادویه در بسیاری از غذا‌ها رواج پیدا کرده است. فلفل قرمز که طعم تندی دارد می‌تواند کمک بزرگی در کاهش وزن داشته باشد. نوعی عصاره که از فلفل قرمز گرفته می‌شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع لک و انواع کک و مک و همچنین رفع التهاب پوست موثر است.

۱. مبارزه با التهاب

کپسایسین موجود در فلفل قرمز چیلی به عنوان یک درمان مؤثر برای اختلالات رشته‌های عصب حسی، از جمله درد مرتبط با التهاب مفاصل، پسوریازیس و نوروپاتی دیابتی مورد مطالعه قرار گرفته است.
کپسایسین ماده‌ای شیمیایی تند موجود در فلفل‌های چیلی است که گیاهانی از سرده کپسیکوم‌ می‌باشند. این ماده در فلفل‌های تند (سبز و قرمز) یافت می‌شود. علت اصلی تند بودن فلفل‌ها همین ماده است و خوردن آن باعث افزایش دمای بدن و احساس گرمی می‌شود.

بیشتربخوانید:

سلامتی هندی ها به کمک فلفل های تند

 

 

۲. کاهش زخم معده

تحقیقات نشان داده‌است که کپسایسین موجود در فلفل تند، باعث کاهش بروز زخم معده‌ می‌شود؛ کپسایسین، موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید مخاط به وسیله دیواره معده می‌شود، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می‌ماند. مطالعات نشان داده است، که خوردن ۲۰ گرم فلفل، حدود ۳۰ دقیقه قبل از خوردن یک عدد آسپیرین، از اثرات تخریبی این دارو بر بافت معده و دوازدهه، در اثر مصرف طولانی مدت مواد شیمیایی آن جلوگیری می‌کند.

۳. سرشار از ویتامین c

فلفل چیلی غنی از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که برای ترمیم زخم و عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم است؛ متخصصان توصیه می‌کنند، فلفل قرمز حاوی بیش از ۲۰۰ درصد ویتامین C مصرفی روزانه شماست. ویتامین C علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان قوی است، به جذب مناسب آهن نیز کمک می‌کند. اگر کمبود آهن دارید، سعی کنید فلفل قرمز را با منبع آهن خود ترکیب کنید تا حداکثر جذب را داشته باشید.

۴. تقویت سیستم ایمنی

فلفل چیلی به دلیل محتوای بالای ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین A و C به عنوان یک تقویت کننده ایمنی شناخته شده است. ویتامین A برای حمایت از بافت مخاطی از جمله مجاری تنفسی، مجاری ادراری و دستگاه گوارش بسیار ضروری است.
این ویتامین ها، کمک به دفاع اولیه بدن در برابر عفونت‌ها و میکروب‌ها است. ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت‌های ارتباطی و عروقی کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که بدن شما قوی است و گردش خون مناسب است.

بیشتر بخوانید:

با فواید بی نظیر فلفل سیاه آشنا شوید!

فلفل تندبهتر است یا فلفل شیرین؟

 

 

 

۵. میگرن را تسکین می‌دهد

کپسایسین فلفل چیلی نیز پتانسیل بالایی در درمان سردرد و میگرن دارد. بر اساس مطالعه‌ای که توسط آکادمی آمریکایی عصب شناسی در فیلادلفیا انجام شد، ۱۸ بیمار مبتلا به سردرد با کپسایسین داخل بینی تحت درمان قرار گرفتند.

۶. ممکن است عملکرد‌های شناختی را بهبود بخشد

یکی از راه‌های کلیدی برای حفظ عملکرد شناختی قوی، مقدار مناسب اکسیژن و آهن است. خوشبختانه فلفل چیلی سرشار از آهن است. این منجر به افزایش جریان خون و تولید هموگلوبین در مغز شما می‌شود. به نوبه خود، فلفل چیلی می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی شما کمک کند. علاوه بر این، مصرف آن همچنین می‌تواند شانس ابتلا به اختلالات شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر را کاهش دهد.

۷. رشد گلبول‌های قرمز را تقویت می‌کند

فلفل چیلی علاوه بر حفظ سلامت قلب، می‌تواند به تشکیل سلول‌های خونی جدید نیز کمک کند. این به این دلیل است که فلفل چیلی سرشار از مس و آهن است. به این ترتیب، این ماده غذایی قادر به درمان علائم کم خونی و خستگی است؛ علاوه بر این، فلفل چیلی همچنین حاوی اسید فولیک است که کلید مبارزه با کم خونی و تولید گلبول‌های قرمز سالم است. این امر به ویژه برای زنان باردار بسیار ارزشمند است، زیرا کمبود اسید فولیک می‌تواندمنجر به نقص مادرزادی در نوزادان تازه متولد شده باشد.

۸. بهبود سلامت چشم

همانطور که قبلا ذکرشد، ویتامین A موجود در فلفل چیلی برای ایجاد سیستم ایمنی قوی مهم است. با این حال، در حفظ بینایی سالم و قوی نیز مهم است. پزشکان برای جلوگیری از شب کوری و تحلیل چشمی مصرف آن را توصیه می‌کنند. یک قاشق غذاخوری فلفل چیلی در رژیم غذایی شما حاوی ۹ درصد نیاز روزانه توصیه شده شما به ویتامین A است.

بیشتربخوانید:

راز های فلفلی ؛ برای سلامتی و تناسب اندام!

 

 

۹. مو و پوست شما را سالم نگه می‌دارد

ویتامین C موجود در فلفل چیلی فقط سیستم ایمنی بدن شما را تقویت نمی‌کند. همچنین کلاژن را که یک پروتئین کلیدی در مو و پوست سالم است، ایجاد و حفظ می‌کند.

۱۰. پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از مزایای فلفل تند نقش آن به عنوان یک داروی طبیعی برای مبارزه با سرطان است و طبق مطالعات صورت گرفته در مورد سرطان، فلفل با تخریب انواع اساسی رده‌های سلول‌های سرطانی و همچنین درمان سایر سرطان‌ها، به از بین بردن سلول‌های سرطانی در خون و از بین بردن سرطان پروستات کمک می‌کند.

برچسب ها: سرطان، ویتامین A، زخم معده، فلفل، ویتامین c، التهاب مفاصل، پسوریازیس، خواص فلفل قرمز، غذای تند، تقویت سیستم ایمنی، فلفل قرمز، کپسایسین تعداد بازديد: 172 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز