Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 03:47

11
اردیبهشت
فواید آب هویج با زنجبیل و زردچوبه

فواید آب هویج با زنجبیل و زردچوبه

هر دو ویتامین آ و ث موجود در آب هویج به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل و از سلول‌های ایمنی در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

تحریریه زندگی آنلاین : هر دو ویتامین آ و ث موجود در آب هویج به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل و از سلول‌های ایمنی در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

بر اساس مطالعه منتشرشده توسط مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا هویج نه‌تنها بخش مهمی از نیاز بدن به پتاسیم و ویتامین ث را فراهم می‌کند بلکه از نظر ویتامین آ نیز بسیار غنی است.

در مطالعات به اثر آب هویج بر تقویت سیستم ایمنی اشاره‌شده و نقش مهم آن بر سلامت چشم و پوست نیز همواره موردتوجه بوده است. در ادامه مطلب نگاهی به ویژگی‌های سلامت آب هویج خواهیم داشت و سپس دو افزودنی بی‌نظیر برای آن را مورداشاره قرار داده و درنهایت فرمول تهیه را نیز خواهیم داشت.

 بیشتربخوانید:

زردک (هویج ایرانی) و طب سنتی

 

 

 

 تقویت سلامت چشم

آب هویج حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است که برای چشم مفید هستند.

مشخصاً 250 میلی‌لیتر آب هویج بیش از 250 درصد از DV را برای ویتامین آ، بیشتر به شکل پرو ویتامین آ و کاروتنوئیدها مانند بتا کاروتن تأمین می‌کند.

ویتامین آ برای سلامت چشم حیاتی است. چندین مطالعه مصرف میوه‌ها و سبزیجات حاوی پرو ویتامین آ را با کاهش خطر نابینایی و بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن در ارتباط می‌دانند.

 

 تقویت سیستم ایمنی

آب هویج دارای پتانسیل لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

هر دو ویتامین آ و ث موجود در آب هویج به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل و از سلول‌های ایمنی در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

از طرفی دیگر این آب‌میوه یک منبع غنی از ویتامین B6 است که بیش از 30 درصد از DV را در 240 میلی‌لیتر تأمین می‌کند. ویتامین B6 نه‌تنها برای یک پاسخ ایمنی مطلوب ضروری است، بلکه ارتباط کمبود آن با ضعف ایمنی نیز به اثبات رسیده است.

 

 بهبود کنترل قندخون

نوشیدن مقدار کمی آب هویج می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

به‌طور خاص، مطالعات روی موش‌های مبتلا به دیابت نوع 2 نشان می‌دهد که آب هویج تخمیر شده قند خون را کاهش می‌دهد و سایر نشانگرهای مرتبط را بهبود می‌بخشد. این موضوع بدین دلیل است که آب هویج حاوی پروبیوتیک‌ هایی است که بر باکتری‌های روده‌ای در ارتباط با دیابت تأثیر می‌گذارند. پژوهش دیگری روی جوندگان آزمایشگاهی نشان داده است که آب هویج بنفش به دلیل اثر ضد التهابی رنگ‌دانه‌های آنتوسیانین، کنترل قند خون را افزایش می‌دهد.

 بیشتربخوانید:

هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد

 

 

 

 طرز تهیه نوشیدنی (اسموتی) هویج

1- موز رسیده بزرگ (قبلاً پوست‌کنده، برش داده و منجمد شده). از موز بیشتر برای تهیه یک اسموتی شیرین‌تر استفاده می‌شود

2- فنجان آناناس منجمد یا تازه (اختیاری برای طعم)

1/2- قاشق غذاخوری زنجبیل تازه (پوست‌کنده)

1/4- قاشق چای‌خوری زردچوبه (یا دارچین)

1/2- فنجان آب هویج

1- قاشق غذاخوری آب‌لیمو (اختیاری برای طعم)

 بیشتر بخوانید:

باید و نبایدهای مصرف زنجبیل برای سلامتی

 دمنوش رزماری و دمنوش زنجبیل مخصوص روزهای پاییزی

 

 

برچسب ها: هویج، زنجبیل، قند خون، اسموتی، آب هویج، دیابت نوع 2، ویتامین B6، قندخون، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت بینایی، ویتامین آ، ویتامین ث تعداد بازديد: 239 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز