Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:27

18
فروردین
غذاهایی که باید در سفره‌های سحر و افطار از آن‌ها اجتناب کرد

غذاهایی که باید در سفره‌های سحر و افطار از آن‌ها اجتناب کرد

در سفره افطار و سحر معمولا غذاهای مختلفی وجود دارند؛ اما ضروری است این غذاها مفید و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و مایعاتی باشند که بدن در طول روز از دست می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: برخی از غذاها هستند که برای داشتن بدنی سالم در ماه مبارک رمضان، باید از خوردن آن‌ها اجتناب کرد.

در سفره افطار و سحر معمولا غذاهای مختلفی وجود دارند؛ اما ضروری است این غذاها مفید و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و مایعاتی باشند که بدن در طول روز از دست می‌دهد.

از سوی دیگر، غذاهایی وجود دارند که باید از آن‌ها اجتناب ورزید؛ چرا که بر سلامتی ما اثری منفی دارند و خسارت‌های جانبی برای بدن ما پدید می‌آورند. 

بیشتربخوانید:

چاقی ؛ لاغری و سوءتغذيه ممنوع!

 

 

غذاهای سرخ شده و چرب

از غذاهایی که باید در سفره‌های افطار و سحر از آن اجتناب کرد، غذاهای سرخ شده و چرب است که از جمله آن ها می‌توان به سیب زمینی سرخ شده اشاره کرد. با وجود طعم لذیذی که این نوع غذاها دارند، نه تنها این نوع غذاها ارزش غذایی ندارند؛ بلکه ممکن است سبب خستگی شما پس از مصرف شوند. چرا که این نوع غذاها، جای مواد غذایی سالم را در معده شما اشغال می‌کنند.

غذاهای سرشار از نمک

غذاهای پرنمک و ترشی ها نمونه دیگری از مواد غذایی هستند که باید در این ماه از آن ها پرهیز کرد؛ چرا که نمک سبب خشک شدن بدن می‌شود و بر قدرت بدن در جذب مایعات تاثیر می‌گذارد. باید در این جا اشاره کنیم غذاهای بسیاری وجود دارند که حاوی سدیم هستند؛ اما ما متوجه آن‌ها نیستیم. برای همین باید پیش از خرید هر محصولی، به برچسب اطلاعات درج شده بر روی آن محصول نگاه کنیم.

بیشتربخوانید:

مصرف زیاد حلوا به چاقی و چربی خون منجر می‌شود

 

 

شیرینی ها

وقتی در این جا می‌گوییم شیرینی ها، منظورمان تنها شیرینی نیست؛ بلکه تمام مواد سرشار از قند و شکر است. چرا که این مواد دارای کالری بالایی هستند، اما ارزش غذایی اندکی دارند. این نوع مواد غذایی سریع به بدن انرژی می‌رسانند؛ اما مدت زمان آن کوتاه است و اندکی پس از خوردن آن‌ها احساس خستگی خواهید کرد.

نوشیدنی‌ها و مواد غذایی کافئین دار

از دیگر مواد غذایی که باید حواستان در این ماه به مصرف آن ها باشد، مواد غذایی کافئین دار است. باید در این ماه نوشیدنی‌های کافئین دار و در راس آن ها قهوه، چای و کاکائو را به حداقل برسانید. علت این مسئله نیز آن است که کافئین «ادرار آور» است و به همین خاطر، سبب می‌شود مایعات بدن شما از دست رفته و به سرعت احساس تشنگی کنید. برای همین نیز ضروری است تا از مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای کافئین دار در وعده سحری اجتناب ورزید.

کربوهیدرات‌های ساده

از دیگر مواد غذایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید، کربوهیدرات‌های ساده و یا تصفیه شده مانند نان‌های سفید و شیرینی است. شما بایستی از این نوع مواد غذایی در وعده سحر اجتناب کرده و یا دست کم آن ها را کاهش دهید؛ چرا که این نوع مواد غذایی برای مدتی طولانی در معده باقی نخواهند ماند. این مواد غذایی تنها ۴ ساعت برای گوارش نیاز دارند و همین امر سبب می‌شود تا در طول ساعات روزه داری، شما به سرعت احساس گرسنگی کنید.

بیشتربخوانید:

بهترین غذاها برای وعده سحری

 

 

نوشیدنی‌های گازدار

از دیگر مواد خوراکی که توصیه می‌شود تا در این ماه از آن‌ها دوری کنید، نوشیدنی‌های گازدار است؛ چرا که سبب تحریک معده می‌شوند. خصوصا اگر این نوشیدنی‌ها خنک باشند. این نوشیدنی‌ها ممکن است سبب سوء هاضمه شوند و به همین دلیل نیز توصیه می‌شود به جای مصرف نوشیدنی‌های گازدار، یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

برچسب ها: ماه رمضان، رژیم غذایی، نوشابه، احساس گرسنگی، کربوهیدرات، افطار تعداد بازديد: 148 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز