Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 00:46

15
دی
نوشیدنی که از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند

نوشیدنی که از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از لخته شدن خون، هیدراته ماندن و نوشیدن مقدار زیادی آب است.

به گزارش سایت طلا ، در حالی که بدن ما برای جلوگیری از خونریزی بیش از حد به لخته شدن خون متکی است، اما لخته شدن خون می‌تواند خطرناک و منجر به عوارض جدی و تهدیدکننده زندگی شود.

برخی شرایط پزشکی می‌تواند باعث ضخیم و لخته شدن بیش از حد خون شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، لخته‌های خونی که در رگ‌ها تشکیل می‌شود، می‌تواند از هم جدا و به ریه‌ها برود و جریان خون را مسدود کرده و منجر به آمبولی ریه شود.

به گفته کلینیک مایو ایالات متحده علائم رایج ترومبوز ورید عمقی شامل درد و تورم در ساق پا یا هر ناحیه دارای لخته است. پوست ممکن است قرمز یا تغییر رنگ داده و هنگام لمس گرم احساس شود.

پزشک احتمالا این نوع بیماری را با دارو‌های رقیق‌کننده خون و سایر دارو‌ها درمان خواهد کرد. با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی غذا‌ها نیز ممکن است به کاهش خطر لخته شدن خون کمک کنند.

بیشتربخوانید:

دلیل لخته شدن خون در بیماران کرونایی

نوشیدنی که از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند

بیشتربخوانید:

بیماری لخته‌شدن خون در حامـلـگی

 

جالب است بدانید که یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از لخته شدن خون هیدراته ماندن و نوشیدن مقدار زیادی آب است. به این دلیل که نوشیدن آب خون را رقیق می‌کند و می‌تواند منجر به کاهش خطر چسبیدن پلاکت‌ها به یکدیگر شود.

برخی از مواد غذایی نیز به کاهش لخته شدن خون کمک می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، سبزیجات برگدار، روغن زیتون و پروتئین‌های بدون چربی مفید است. میوه‌ها و سبزیجات تازه منبعی غنی از فیبر و آنتی‌اکسیدان است. مصرف منظم آن می‌تواند به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر لخته شدن خون منجر شود.

ممکن است سبزیجات با روغن زیتون سرو شود. روغن زیتون به دلیل منبع غنی از فنل فعالیت پلاکت‌ها را کاهش و در نتیجه خطر ترومبوز ورید عمقی را کاهش می‌دهد و در نهایت انتخاب پروتئین‌های بدون چربی به جای تکه‌های چرب‌تر گوشت می‌تواند از کلسترول بالا جلوگیری کرده و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

 بیشتربخوانید:

انواع هموفيلي (بخش اول)

 

برچسب ها: لخته خون، آب، رقیق شدن خون، تورم تعداد بازديد: 152 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز