Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:40

4
دی
خواص شگفت‌انگیز آلو بخارا

خواص شگفت‌انگیز آلو بخارا

این میوه خوش‌طعم شما را از اختلالات گوارشی، دیابت و سرطان تا حدودی مصون کرده و براساس طب سنتی طبع آن سرد و تر است.

الهام کریمی - کارشناس ارشد تغذیه

 

تحریریه زندگی آنلاین : در این مقاله کوشش کردم که مختصری در مورد آلو بخارا و خواص شگفت‌انگیز و معجزه‌آسای آن بنویسم. این میوه خوش‌طعم شما را از اختلالات گوارشی، دیابت و سرطان تا حدودی مصون کرده و براساس طب سنتی طبع آن سرد و تر است. همچنین برای کاهش تب و حرارت بدن و سردرد و به علاوه، یبوست حکم یک کمک داروی مؤثر و بهینه را دارد. این میوه همچنین برای جلوگیری از حالت تهوع و سرگیجه و برای جلوگیری از یبوست و سم‌زدایی و سلامت کبد بسیار مهم و کاربردی می‌باشد. در اینجا به صورت طبقه‌بندی شده خواص این میوه را برای شما شرح می‌دهم.

 

 بیشتربخوانید:

آشنایی با مضرات و خواص زردک

 

 

درمان اختلالات گوارشی

این میوه به خاطر داشتن ترکیبات «سوربیتول» و «ایساتین» در هضم و بهبود حرکات دودی‌شکل روده بسیار مهم و کاربردی می‌باشد. همچنین این میوه برای جلوگیری از یبوست همانند یک داروی گیاهی عمل می‌کند.

 

منبعی ثروتمند از ویتامین C

این میوه به خاطر داشتن منابع غنی از ویتامین C در برابر عوامل عفونی، التهاب و رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند.

 

سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهد

آلو به حفظ سلامت قلب و عروق هم کمک می‌کند. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ما را از شر رادیکال‌های آزاد رها کرده و مانع اکسیداسیون کلسترول می‌شوند. همان‌طور که می‌دانیم، اکسیداسیون کلسترول خطرناک می‌باشد و ممکن است در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی از جمله کلسترول بالا و سکته قلبی شود. ویتامین C موجود در آلو برای جلوگیری از بروز مشکلات قلبی در بیماران دیابتی به شدت مفید می‌باشد.

 

ملینی طبیعی است

آلو و آلو بخارا ملین‌های طبیعی بسیار موثری هستند و کاری می‌کند که شکم به خوبی کار کند.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص درمانی عناب

 

 

 

خطر از بین رفتن لکه زرد را کاهش می‌دهد

لکه زرد یا ماکولا (Macula) بخشی از شبکیه چشم است که بیشترین حساسیت به نور را دارد و موجب دید مستقیم و واضح می‌شود. لکه زرد برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم می‌باشد. آلو می‌تواند از تحلیل لکه زرد تا حدی جلوگیری نماید که با خوردن سه وعده از این میوه در هر روز از خطر پیشرفت تحلیل لکه زرد جلوگیری می‌نماید.

 

به کاهش وزن کمک می‌نماید

آلو در سم‌زدایی از بدن مؤثر هست. همچنین سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان می‌باشد و هر دوی این‌ها، به هضم بهتر و متابولیسم بالاتر یاری می‌رساند.

به علاوه آلو حاوی اسید سیتریک است که نمی‌گذارد عضلات بگیرند و بدن دچار خستگی شود.

 آلو همچنین عملکرد کبد و روده‌ها را تقویت می‌کند، بنابراین خوردن آلو و نوشیدن آب آلو به صورت مرتب راهی است برای این که از شر چند کیلوگرم وزن اضافه خلاص گردید.

 

از سیستم ایمنی محافظت می‌کند

آلو به بدن کمک می‌کند تا بافت‌هایی سالم و قوی و سیستم ایمنی بسیار مستحکمی داشته باشید. آلو به جلوگیری از  سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند و به کسانی که مرتب دچار عفونت می‌گردند، کمک می‌کند.

 

حاوی منیزیوم است

منیزیوم آلو برای انقباض عضلات و ارسال پالس‌های عصبی بسیار مورد نیاز است.

 

منبع غنی از اسیدفولیک

آلو منبع غنی از اسیدفولیک و کلسیم می‌باشد. فولات (اسید فولیک) برای رشد جنین و بافت‌های عصبی بسیار حیاتی می‌باشد.

 

کمک به درمان دیابت

شاخص گلوکز آلو پایین است، بنابراین خوردن مقدار مناسب آن (ولی نه زیاده روی در آن)، قند خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. فیتونوترینت‌های موجود در آلو، بعد از خوردن غذا، انتشار گلوکز در بدن را کنترل می‌کنند و میزان انسولین خون را در بین وعده‌های غذایی تنظیم می‌کنند، بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می‌شود آلو را در رژیم غذایی خود لحاظ کنند، چون این میوه وضعیت را بدتر نمی‌کند و بدن را سالم نگه می‌دارد.

 بیشتربخوانید:

ارزش‌غذایی انجیر

 

 

ویژگی‌های شفابخشی

بر طبق طب سنتی چین از آب آلوی گرم یا ولرم به عنوان اکسیری فرح‌بخش برای سم‌زدایی بدن از مواد زائد خصوصاً به هنگام صبح استفاده می‌شود.

 ژاپنی‌ها نیز اعتقاد دارند که مصرف آلو به ایشان زیبایی می‌بخشد. در غرب هم قرن‌ها است که مصرف آلو و آب آلو برای درمان یبوست توصیه می‌شود.

 

خواص آلو بخارا در کم‌خونی ناشی از فقر آهن

از آنجا که هر 100 گرم آلو بخارا تأمین‌کننده 3 میلی‌گرم آهن است، مصرف آلو برای افرادی که فاقد ذخایر کافی آهن هستند، (خصوصاً گیاهخواران و افرادی که به مقدار کافی گوشت نمی‌خورند)، توصیه می‌گردد. کمبود آهن، می‌تواند نهایتاً به کم‌خونی بینجامد که با علائمی چون خستگی شدید و عدم تمرکز همراه است.

 

خواص آلو بخارا در فشار خون بالا

مصرف منظم آلو به حفظ سطح طبیعی فشار خون کمک می‌کند، زیرا آلو بخارا منبع غنی پتاسیم است و به تأمین 3500 میلی‌گرم پتاسیم مورد نیاز روزانه کمک می‌کند. دریافت مقدار مناسب

پتاسیم به حفظ تعادل مایعات در بدن نیز کمک می‌کند.

اکنون برای شما جدولی را ارائه می‌نمایم که میزان ویتامین‌های موجود در آلو بخارا را برآورد می‌کند.

ویتامین K 5 میکرو‌گرم

ویتامین A            679 واحد بین المللی

ریبوفلاوین           16/0 میلی‌گرم

ویتامین B6           18/0 میلی‌گرم

پتاسیم      6/1 میلی‌گرم

امیدوارم در این مقاله توانسته باشم مختصری درباره میوه خوش‌طعم آلو بخارا برای شما گردآوری کرده و خدمت نه چندان بزرگ که مفیدی را به شما عزیزان نموده باشم.

 

کمک به سلامت پوست و ترمیم زخم‌ها

آلو حاوی ویتامین C است. بدن برای تولید هیدروکسی برولین و هیدروکسی لیسین (که مولکول‌های تولید کننده کلاژن را به هم متصل می‌کنند)، به ویتامین C نیاز دارد.

به این صورت، پوست از ریشه جوان می‌شود و چین و چروک‌ها و دیگر نشانه‌های پیری از بین می‌روند.

 بیشتربخوانید:

درست کردن میوه خشک در خانه + طرز تهیه

 

 

 

مزایای آلو برای مو

آلو به حفظ فولیکول‌های مو، بافت‌های اتصال‌دهنده، و کلاژن پوست سر کمک می‌کند و هم از سلول‌های فولیکول و هم از سلول‌های رگ‌های خونی پوست سر حفاظت می‌کند. این‌ها همه باعث افزایش رشد مو می‌شود.

 

افزایش سلامت استخوان‌ها

محققان در تحقیقات متعددی به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن آلو می‌تواند سلامت استخوان‌ها را افزایش دهد.

به خصوص در زنان یائسه، آلو به خاطر مقادیر زیادتر ترکیبات فنولی و فلاونوئیدی که دارد، روند پوکی استخوان را معکوس می‌کند. این میوه حاوی عنصر «بور» نیز هست که نقش فعالانه‌ای در حفظ تراکم استخوان‌ها و سر پا ماندن چهارچوب بدن دارد.

 

مبارزه با سلول‌های سرطانی

طبق بعضی از تحقیقلات، آلو در پیشگیری از انواع سرطان نقش مهم و بهینه‌ای دارد. مواد آنتوسیانین که همان عامل رنگ قرمز آلو می‌باشد، از بدن در برابر سرطان به خصوص سرطان سینه جلوگیری می‌کند. همچنین این میوه مثل یک شیمی‌درمانی طبیعی عمل می‌کند. یعنی سلول‌های سرطانی سینه را هدف قرار داده و نیز به سلول‌های ما آسیبی نمی‌رساند و به نوعی به عنوان کمک شیمی‌درمانی عمل می‌نماید.

 

برچسب ها: مشکلات گوارشی، یبوست، آلو بخارا، سم زدایی بدن، سم زدایی کبد، خواص آلو بخارا، الهام کریمی تعداد بازديد: 212 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز