Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:48

23
آبان
حفظ سلامت روحی با مصرف گوشت

حفظ سلامت روحی با مصرف گوشت

همیشه از مضرات مصرف بیش از حد گوشت گفته شده است اما باید بدانید مصرف نکردن این ماده غذایی می تواند برای سلامت روح و روان مضر باشد

سیناپرس : در سال ۲۰۱۷، بیماری های روحی و روانی به عنوان عامل اصلی ناتوانی در سراسر جهان معرفی شده و سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج برده و ۲۶۰ میلیون نفر از این افراد نیز با اضطراب زندگی می کنند. از سوی دیگر بررسی های انجام شده نشان دهنده افزایش قابل توجه این اختلالات طی دو دهه گذشته است.


پژوهشگران همچنین دریافتند به موازات افزایش اختلالات روانی، رژیم غذایی گیاهخواری نیز در سال های اخیر رو به افزایش است. انگیزه‌های این انتخاب غذایی شامل نگرانی‌ های اخلاقی، محیطی و حمایت از حقوق حیوانات و همچنین تلاش برای بهبود سلامتی از طریق رژیم غذایی است.

به تازگی پژوهشگری به نام اورسکا دوبرسک (Urska Dobersek) و همکارانش داده های ۲۰ مطالعه مختلف در این حوزه را مورد ارزیابی قرار دادند. در این مطالعات، سطح افسردگی و اضطراب افراد از طریق رتبه ‌بندی خود گزارشی، استفاده از داروهای تجویزی، تشخیص پزشکی یا مصاحبه تشخیصی ارزیابی شد. در مجموع ۱۷۱ هزار و ۸۰۲ شرکت‌ کننده بین سنین ۱۱ تا ۱۰۵ سال در این متاآنالیز بررسی شدند که از این میان، ۱۵۷ هزار و ۷۷۸ نفر مصرف ‌کننده گوشت و ۱۳ هزار و ۲۵۹ شرکت ‌کننده به‌عنوان گیاهخوار شناسایی شدند. این شرکت کنندگان شامل گروه های مختلف جمعیتی از اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه بودند.

بیشتر بخوانید:

علائم کمبود ویتامین C در بدن

دانستنی های مهم درباره ویتامین K



گفتنی است محققان در نتیجه بررسی های خود دریافتند افرادی که گوشت مصرف می ‌کنند در مقایسه با افرادی که از گوشت پرهیز می ‌کنند، سطوح پایین ‌تری از افسردگی و اضطراب را تجربه می‌ کنند. علاوه بر این در مطالعه فوق مشخص شد که گیاهخواران در مقایسه با مصرف کنندگان گوشت سطوح بیشتری از افسردگی و اضطراب را تجربه خواهند کرد. در این میان جنسیت هیچ تاثیری در سطح افسردگی نداشته و تجزیه و تحلیل ‌ها نشان داد که هرچه مطالعات دقیق‌ تر باشد (به عنوان مثال، تکیه بر بیماری روانی تشخیص داده شده توسط پزشک در مقابل پرسشنامه ‌های خود گزارشی)، مزایای مشاهده ‌شده مصرف گوشت، قوی‌ تر است.

این پژوهش دارای چندین نقطه قوت از جمله حجم نمونه بزرگ جامعه آماری بوده و معیارهای آن فقط شامل مطالعاتی است که دوگانگی واضحی را بین مصرف ‌کنندگان گوشت و پرهیز از این ماده غذایی ارائه می ‌دهد.

بیشتر بخوانید:

14نکته تغذیه‌ای برای بهبودیافتگان کرونا

کمبود پروتئین در بدن چه علائمی دارد؟

 

برچسب ها: گیاهخواری، افسردگی، گوشت قرمز، پروتئین تعداد بازديد: 165 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز