Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:26

6
آبان
مصرف آبمیوه، قند خون دیابتی‌ها را با نوسان شدید رو‌به‌رو می‌کند

مصرف آبمیوه، قند خون دیابتی‌ها را با نوسان شدید رو‌به‌رو می‌کند

برخی از بیماران دیابتی با وجود تزریق انسولین، تمایل زیادی به مصرف آبمیوه دارند. باید به این نکته توجه داشت در بیماری دیابت مقدار و نوع قند مصرفی بسیار حائز اهمیت است.

تحریریه زندگی آنلاین : شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه  گفت: برخی از بیماران دیابتی با وجود تزریق انسولین، تمایل زیادی به مصرف آبمیوه دارند. باید به این نکته توجه داشت در بیماری دیابت مقدار و نوع قند مصرفی بسیار حائز اهمیت است. بیماران دیابتی که باید انسولین تزریق کنند، حتماً باید دز تزریقی آن طبـــق دستــــور پزشـــک

 متخصص باشد. همچنین باید وعده‌های غذایی را با اوج اثر انسولین تطبیق دهند.

وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آبمیوه برای بیماران دیابتی می‌تواند مضر باشد. در واقع یک تصور غلط وجود دارد که مصرف قند میوه برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. در واقع قند میوه هم در نهایت به گلوکز تبدیل می‌شود و می‌تواند نوسان در قند خون را ایجاد کند، البته توصیه ما منع کامل مصرف میوه برای بیماران دیابتی نیست؛ در واقع مقدار مصرف میوه برای بیماران دیابتی طبق دستور متخصص تغذیه مشخص می‌شود. همچنین دیابتی‌ها بهتر است به جای مصرف آبمیوه؛ از خود میوه استفاده کنند.

یکی از مشکلات مصرف آبمیوه برای بیماران دیابتی افزایش سریع قند خون است؛ بنابراین باید در مصرف آن دقت داشت. بیماران دیابتی باید نسبت به تزریق به موقع انسولین دقت ویژه داشته باشند تا از نوسان‌های قند خون جلوگیری شود.

بیشتربخوانید:

رژیم غذایی مدیترانه ای

دیابت در زمان حاملگی

 

برچسب ها: رژیم غذایی، آبمیوه، دیابت، میوه، قندخون تعداد بازديد: 192 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز