Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:21

5
آبان
توصیه متخصصان تغذیه به مصرف مرغ‌های کوچک

توصیه متخصصان تغذیه به مصرف مرغ‌های کوچک

فرهنگ مصرف مردم کشور ما این گونه است که مرغ‌های درشت را می‌پسندند و این موضوع باعث می‌شود طول دوره پرورش مرغ طولانی شده و میزان آنتی‌بیوتیک مصرفی نیز افزایش یابد.

تحریریه زندگی آنلاین : فتح‌ا... پورعلی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در این خصوص، اظهار کرد: فرهنگ مصرف مردم کشور ما این گونه است که مرغ‌های درشت را می‌پسندند و این موضوع باعث می‌شود طول دوره پرورش مرغ طولانی شده و میزان آنتی‌بیوتیک مصرفی نیز افزایش یابد. مرغ‌های سایز مرغ‌هایی هستند که وزن کمتر از دو کیلوگرم داشته باشند؛ مصرف مرغ سایز در مقایسه با مرغ‌هایی با وزن بیشتر به چند دلیل مناسب‌تر است.

به‌گزارش دنیای تغذیه به نقل ازایسنا: وی، داشتن چربی کمتر، کاهش سن کشتار و تردی و افزایش کیفیت گوشت ران و سینه و کاهش چربی محوطه بطنی به دنبال آن، داشتن حداقل باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک و قدرت خرید بیشتر را از جمله دلایل توصیه به مصرف مرغ سایز، عنوان کرد. با توجه به اینکه آنتی بیوتیک‌ها بیشتر در بافت چربی ذخیره می‌شوند و کاهش سن کشتار موجب کاهش حجم چربی ذخیره شده در بافت‌ها می‌شود، این امر می‌تواند در ماندگاری کمتر آنتی‌بیوتیک‌ها مؤثر باشد؛ مرغ‌های کم‌وزن دارای چربی کمتر و در نتیجه مقدار آنتی‌بیوتیک کمتری خواهند بود. چربی موجود در مرغ درشت موجب افزایش دریافت چربی و در نتیجه اضافه وزن، چاقی، اختلال چربی خون و ... می‌شود؛ کاهش چربی درونی لاشه و قسمت‌های دور ریز مرغ، طعم لذیذ و خوش‌پخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و در نهایت صرفه اقتصادی بیشتر از جمله مزایای ترویج مصرف مرغ سایز برای خانواده‌ها است.

بیشتربخوانید:

خواص گوشت بلدرچین

برچسب ها: مرغ، گوشت تعداد بازديد: 223 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز