Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:27

3
مهر
پوست و موی سالم با ذرت

پوست و موی سالم با ذرت

ذرت به دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است؛ کربوهیدرات موجود در ذرت آن را به یک انتخاب مناسب برای افزایش سلامتی پوست و مو بدل می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از صدها فایده ذرت، حفظ سلامت پوست و مو است که با مصرف آن به تدریج شاهد یک موی سالم و پوستی بی‌نقص خواهید بود.

در این مطلب به چهار خاصیت مهم ذرت برای پوست و مو می‌پردازیم:

 

1. تأخیر در روند پیری

اگر می‌خواهید جوان بمانید و شادابی ظاهر خود را حفظ کنید، به شما توصیه می‌کنیم ذرت شیرین مصرف کنید. ذرت منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که در جلوگیری از روند پیری مفیدند.

 بیشتربخوانید:

خواص و مضرات روغن ذرت

 

 2. رفع جای جوش

ذرت شیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین E است؛ کافیست با ذرت آسیاب‌شده یک خمیر درست کنید و روی صورت خود ماساژ دهید؛ این کار در برطرف کردن جای جوش معجزه می‌کند.

 

3.استحکام تار مو

ویتامین C، لیکوپین و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در ذرت وجود دارند، در استحکام بخشیدن به تارهای مو مفیدند. مضاف بر این، ذرت شیرین در کاهش ریزش مو هم مؤثر است.

 

4.افزایش گردش خون در کف سر

روغن ذرت سبب افزایش گردش خون در کف سر می‌شود و به دنبال آن، فولیکول‌ها را برای تولید موهای سالم و مستحکم تقویت می‌کند.

 بیشتربخوانید:

خواص عجیب کاکل ذرت برای سلامتی

ذرت به طرق گوناگون می‌تواند سلامت بدن را حفظ کند. به طور مثال، ذرت شیرین یک غلات نشاسته‌ای به شمار می‌آید که متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات را در بدن تنظیم می‌کند. این ماده غذایی در بر دارنده‌ی مقادیر زیادی فیبر است که این ماده به هضم کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

برچسب ها: مو، ذرت، سلامت پوست تعداد بازديد: 278 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز