Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:56

15
فروردین
چه غذا‌هایی موجب بی‌خوابی می‌شوند؟

چه غذا‌هایی موجب بی‌خوابی می‌شوند؟

بعضی غذا‌ها تأثیر تحریک‌آمیزی بر بدن دارند و بر روند خواب سریع و باکیفیت تأثیر سوء می‌گذارند

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه دانشمندان روسی، همه چیز‌هایی که برای صبحانه یا ناهار می‌خوریم در عصر مفید نخواهند بود. واقعیت این است که بعضی محصولات تأثیر تحریک‌آمیزی بر بدن دارند که می‌توانند به یک مانع جدی در روند خواب تبدیل شوند.

پزشکان به نام پنج غذایی که در عصر قبل از خواب نباید خورده شود اشاره کردند: غذای پرادویه بهترین گزینه برای وعده عصرانه نخواهد بود. تحقیقات اخیر دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد غذا‌های تند، فاز خواب عمیق را مختل می‌کنند، که نقش مهمی در ترمیم مغز هنگام خواب دارد.

برای اینکه در شب دچار تپش قلب نشوید، پزشکان توصیه می‌کنند هنگام شام گریپ‌فروت نخورید. بادمجان نیز سرشار از انتقال‌دهنده‌های عصبی است که به عنوان یک انرژی‌زا عمل می‌کند و سبب اختلال در خواب آرام می‌شود. خیار در تولید ادرار نقش فعال دارد و همین امر باعث می‌شود شب خواب خوبی نداشته باشید.

پیش از این در خبر‌ها آمده بود که دانشمندان غذا‌هایی مانند شکر، نان سفید و برنج را که قند خون را افزایش می‌دهند از دلایل بی‌خوابی می‌دانند. به عقیده متخصصان، وقتی قند خون شما به‌سرعت بالا می‌رود، بدن شما با آزاد کردن انسولین واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه کاهش قند خون می‌تواند منجر به ترشح هورمون‌هایی مانند آدرنالین و کورتیزول شود که می‌تواند در خواب انسان اختلال ایجاد کند.

بیشتربخوانید:

بالاخره باید در شبانه روز چقدر بخوابیم؟

این دمنوش برای درمان بی خوابی معجزه می‌کند

برچسب ها: بدخوابی، بی خوابی، خواب تعداد بازديد: 336 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز