Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:46

15
مهر
چگونه می‌توان اعتیاد به نوشابه‌ را ترک کرد؟

چگونه می‌توان اعتیاد به نوشابه‌ را ترک کرد؟

نوشابه یکی از نوشیدنی‌های صنعتی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی در جهان دارد. مصرف مدام نوشابه به علت داشتن کافئین و قند می‌تواند وابستگی ایجاد کند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که قند موجود در نوشابه اعتیاد‌آور نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوشابه یکی از نوشیدنی‌های صنعتی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی در جهان دارد. مصرف مدام نوشابه به علت داشتن کافئین و قند می‌تواند وابستگی ایجاد کند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که قند موجود در نوشابه اعتیاد‌آور نیست، اما در مقابل بعضی تحقیقات رابطه این دو را به خوبی نشان می‌دهند. افرادی که نوشابه را در وعده‌های زیاد مصرف می‌کنند، ممکن است به سختی بتوانند آن را ترک کنند. متاسفانه مصرف نوشابه در بین ایرانیان بسیار رایج شده است. با توجه به اینکه مصرف نوشابه در میان کودکان هم عادی شده است، باید بدانید که نوشابه دشمن کلیه کودکان است. برای ترک نوشابه، نوشابه‌تان را با آب مخلوط کنید، نوشابه‌های بدون کافئین بنوشید، آب گازدار بنوشید، آب را طعم‌دار کنید (مقداری از تکه‌های بریده شده میوه‌های مورد علاقه‌تان را درون ظرف آب و یا بطری بریزید و پس از گذشت چند ساعت آن را میل کنید).

آب، شربت‌های طبیعی، دوغ، چای‌های گیاهی یا میوه‌ای، نوشیدنی‌های سنتی شیرین شده با کمی عسل، آب‌میوه‌های طبیعی و شیر از بهترین نمونه‌های جایگزین برای مصرف نوشابه محسوب می‌شوند. در پایان جالب است بدانید محققان ثابت کردند که ناخن بعد از ۷۲ ساعت ماندن در نوشابه، به طور کامل حل می‌شود؛ حالا فکر می‌کنید نوشابه بعد از گذشت ۷۲ ساعت با بدن شما چه می‌کند؟

 

بیشتربخوانید:

مضرات نوشابه و ۱۰ دلیل برای پرهیز از آن

شیرین و خنک اما خطرناک!

مضرات نوشابه در تغذيه كودكان

برچسب ها: چاقی، نوشابه، مضرات نوشابه، اعتیاد به نوشابه، خطرات نوشابه برای کودکان تعداد بازديد: 363 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز