Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 23 آذر 1398 - 03:30

28
آبان
سلامت روده‌تان را با این خوراکی تضمین کنید

سلامت روده‌تان را با این خوراکی تضمین کنید

اضافه کردن گردو به رژیم غذایی، تنوع باکتری‌ها در روده را افزایش می‌دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تنوع باکتریایی کمتر در روده با ابتلا به چاقی و بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های التهابی روده مرتبط است.

گردو‌ها سرشار از فیبر، اسید آلفا لینولئیک (نوعی اسید چرب ضروری)، منگنز، بیوتین و دیگر مواد مغذی تقویت‌کننده هستند و همواره مورد توجه محققان بوده‌اند. یکی از مطالعات اخیر درباره این مغز‌های خام نشان می‌دهد که مصرف گردو می‌تواند تغییرات مثبتی را در سطح باکتری‌ها روده به‌وجود بیاورد و درنتیجه سلامت روده‌ها تقویت کند. گزارشی از این مطالعه در The Journal of Nutritional Biochemistry منتشر شده است. محققان در این مطالعه، گردو را به رژیم غذایی گروهی از موش‌های آزمایشگاهی اضافه کردند و گروه کنترل را هم بدون استفاده از گردو مورد بررسی قرار دادند.

بعد از اندازه‌گیری تعداد باکتری‌ها و ارزیابی نوع باکتری‌ها در روده آن‌ها، محققان متوجه شدند که وضعیت باکتری‌های روده در موش‌های مصرف‌کننده گردو تغییر کرده است. درواقع، مصرف گردو با دو فایده مثبت در روده موش‌های آزمایشگاهی همراه بود: تغییر در ظرفیت عملکردی روده‌ها و افزایش تعداد باکتری‌های مفید در روده. دکتر بیرلی (مسئول این مطالعه) می‌گوید: «ما متوجه شدیم که اضافه کردن گردو به رژیم غذایی، تنوع باکتری‌ها در روده را افزایش می‌دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تنوع باکتریایی کمتر در روده با ابتلا به چاقی و بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های التهابی روده مرتبط است. گردوها، میزان چندین باکتری مهم مانند لاکتوباسیلوس را در روده بیشتر می‌کنند». به‌گفته، هرچه تنوع باکتریایی در روده افراد بیشتر باشد، سلامت عمومی افراد هم در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

 

منبع: سلامتیسم

برچسب ها: رژیم غذایی، گردو، خواص گردو، مشکلات روده، باکتری مفید روده تعداد بازديد: 101 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز