Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 15:11

31
اردیبهشت
میوه هایی که شاه کلید سلامتی هستند

میوه هایی که شاه کلید سلامتی هستند

محققان در بررسی‌های خود ۵ سوپرمیوه را یافتند که قویاً با کاهش ریسک ابتلاء به بیماری‌های مزمن مرتبط هستند.

 مصرف میوه‌ها با طیف گسترده رنگ‌ها می‌تواند تامین کننده انواع وسیع مواد مغذی فراتر از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

محققان در مطالعه‌ای به بررسی مغذی‌ترین میوه‌ها و سبزیجات پرداختند تا دریابند کدامیک دارای مقادیر قابل توجه ویتامین‌های B نظیر تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، B۶ و B۱۲، ویتامین‌های C و K، آهن، فیبر و پروتئین هستند.

محققان در بررسی‌های خود ۵ سوپرمیوه را یافتند که قویاً با کاهش ریسک ابتلاء به بیماری‌های مزمن مرتبط هستند:

- لیموترش زرد

- توت فرنگی

- پرتقال

- لیموترش سبز

- گریپ فروت صورتی و قرمز

بعد از این میوه‌ها، به ترتیب تمشک و گریپ فروت سفید قرار می‌گیرند.

همچنین توجه به رسیده بودن میوه هم مهم است. مطالعات نشان می‌دهند میوه‌های رسیده، از جمله خانواده توت‌ها، به مراتب آنتی اکسیدان بیشتری دارند. از اینرو فایده تمشک سیاه به مراتب بیشتر از تمشک قرمز است.

 

منبع: مهر 

برچسب ها: رژیم غذایی، تغذیه و سلامتی، فیبر، میوه، آهن، ویتامین‌های B، گریپ فورت، نیاسین،، فواید میوه برای سلامتی، خواص لیموترش برای سلامتی تعداد بازديد: 599 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • در بحت با یک خانم کانادایی تحصیل کرده متوجه شدم ک لیمو ترش اصلی ک سرشار از ویتامین سی است و این لیمو را که سنگی هم می نامیم خیلی بهش اهمیت می دهند نوع زردش است ک ب آن Lemon می گویند و حکایت از این دارند ک در جنگ جهانی دوم ب سربازاشون می دادند و متوجه شدند کمبود ویتامین سی آنها کاملا برطرف شده و نوع سبز آنرا ک ما لیمو ترش اصلی می دانیم برایشان کم اهمیت تر است و آنرا Lime می نامند ... ب این خانم گفتم مردم ما نوع سبزش را بیشتر می پسندند و آبشو می گیرند و ذخیره می گنند و معتقدند که ویتامین سی زیاد ی داره و پاسخش این بود خیر اصلا اینطور نیست و نوع زردشو بیشتر استفاده کنید که خیلی مفیده ...

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز