Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:32

28
فروردین
سلامت آب شرب

سلامت آب شرب

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، تغییر مسیر کنترل آب از محل خروجی آن که شیر آب مصرفی مردم است به سرمنشاء آن برای کاهش احتمال آلودگی آب، مهم‌ترین اقدام در راستای برنامه ایمنی آب کشور عنوان کرد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از گسترش برنامه ایمنی آب شرب کشور در سال 95 خبر داد. 

دکتر خسرو صادق نیت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تاکید بر تشدید برنامه‌های بهداشت محیط در سال جاری گفت: قرار است امسال در بحث بهداشت محیط فعالیت خود را تشدید کنیم. یکی از اقداماتی که از ابتدای امسال شروع شد، توجه بیشتر به شکایت و گزارش‌های مردمی از تخلفات صورت گرفته و برخورد با آنها است. 

وی درباره برنامه جدید این اداره برای بهداشت آب شرب کشور گفت: در این زمینه نیز برنامه "ایمنی آب" را همچنان ادامه می‌دهیم و شهرهای تحت پوشش آن را نیز گسترده‌تر خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم سلامت آب آشامیدنی پشتوانه بهتری پیدا کند. 

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، تغییر مسیر کنترل آب از محل خروجی آن که شیر آب مصرفی مردم است به سرمنشاء آن برای کاهش احتمال آلودگی آب، مهم‌ترین اقدام در راستای برنامه ایمنی آب کشور عنوان کرد. 

صادق نیت، همچنین به مردم اطمینان خاطر داد که آب کشور از لحاظ آلودگی میکروبی به دقت بررسی می‌شود و از این لحاظ یکی از سالم‌ترین آب‌ها را داریم و نگرانی از این بابت وجود ندارد، مگر این که اتفاقات خاصی بیفتد که آن را آلوده کند. 

وی افزود: ما هر روز از سراسر کشور هم در تمامی شهرها و هم در بیشتر روستاها به صورت برنامه‌ای منظم و با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، آب شرب مصرفی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. 

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه، با اشاره به اجرای برنامه جمع آوری پسماندهای بیمارستانی در 90 درصد بیمارستان‌های خصوصی و دولتی کشور، از توسعه این برنامه خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد بیمارستان‌های خصوصی و دولتی کشور دستگاه‌های بی خطر ساز فعال دارند.

اگر بعضی از بیمارستان‌ها این دستگاه را تامین نکرده باشند یا دستگاهی که در اختیار دارند کفایت پسماند آن بیمارستان را نکند، اخطارهای لازم داده می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: نوشیدن آب، نوشیدن مایعات، سلامت آب شرب، ایمنی آب، آب شرب مصرفی، آلودگی آب، سلامت آب تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز