Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:05

21
اردیبهشت
ریزش مو ناشی از تعویض دارو

ریزش مو ناشی از تعویض دارو

به خاطر موهای زائد اسپیرونولاكتون 100 و سیپروترون 50 مصرف می‌كردم كه به دلیل اختلالات قاعدگی ناچار به قطع آن و مصرف دو ماه استروژن كونژوگه و ترنسیك اسید شدم و حالا ریزش مو پیدا كرده‌ام. لطفاً مرا راهنمایی كنید. 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز 

 

در صورتی كه به علت مصرف دارو دچار قاعدگی‌های شدیدتر و با فاصله كمتر شده ‌باشید، ممکن است علت ریزش موی شما كم‌‌خونی باشد؛ خصوصاً اگر سابقه كم‌خونی یا تغذیه غیرمناسب هم داشته باشید. بنابراین بهتر است در صورت خونریزی زیاد دست کم به مدت سه ماه از قرص‌های آهن، فولیك اسید مانند فرفولیک و برای ترمیم سریع‌تر موهای ریخته‌شده از سایر ویتامین‌ها مثل بیوتین و قرص زینك پلاس در كنار درمان كم‌خونی استفاده كنید.

تركیبات موضعی مانند لوسیون‌های ماینوكسیدیل، رزماری و سایر داروهای گیاهی در کاهش ریزش موی شما تا بهبود كمبودهای داخلی بسیار كمك‌كننده است. در كنار درمان دارویی مواد غذایی حاوی آهن مانند عدس وجگر، مواد حاوی فولیك اسید مانند برگ سبزها و كلاً مواد حاوی املاح و ویتامین‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تعداد بازديد: 646 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز