Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:18

11
اردیبهشت
راه درمان ریزش مو

راه درمان ریزش مو

من جوان 17 ساله‌ای هستم كه ریزش مو دارم كه به تازگی بیشتر شده، می‌خواستم بدانم راه درمان آن چیست؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز

علت ریزش مو در خانمها و آقایان متفاوت است بهتر است شما خود را كاملتر معرفی میكردید به طور كلی علل ریزش مو در غیر از مواردی كه بیماریهای خاص مثلاً ضایعات قارچی باعث ریزش مو شده، به شكل زیر است

1. ریزش مو حاصل از كشش، نظیر بستن محكم موها با كش، استفاده از سشوار و برس زیاد و ... كه معمولاً با قطع عامل محرك به مرور زمان خود به خود خوب میشود.

2. وجود مشكلات غددی مثل كمكاری یا پر كاری تیروئید، اختلالات هورمون پرولاكتین، سطح تستوسترون خون و ... 

3. اضطراب و استرسهای روحی 

4. مصرف گروهی از داروها مثل پروپرانول، هپارین، آلوتان و ... 

5. بیماریهای سیستمیك مانند لوپوس  

البته گروهی از عوامل مثل انجام اعمال جراحی و بیماریهای با تب بالا، زایمان و رادیوتراپی و ... نیز باعث ریزش مو میشوند. ابتدا باید ببینید كه كدام یك از موارد ذكر شده در مورد شما وجود دارد یا نه در صورت وجود اقدام به درمان یا رفع آن كنید. در صورت نبود هیچكدام، در صورتی كه خانم باشید، كمخونی حتماً باید مدنظر قرار گیرد. اكثر ریزش موهای این سن در دخترخانمها به علت رژیمهای غذایی غلط و ابتلا به كمخونی است.

البته عدم مصرف میوه و سبزیجات و كاهش روی و منیزیم متعاقب این رژیمهای اشتباه نیز باعث ریزش مو میشود؛ بنابراین بهتر است توسط پزشك معاینه شوید، ولی با مراجعه به پزشك در صورتی كه علائمی مانند سرگیجه موقع بلند شدن، احساس خستگی، تپش قلب در مورد فعالیتهایی مانند پیادهروی یا بالا رفتن از پله نیز دارید، بهتر است یك دوره درمان با قرصهای آهن و فولیك اسید و روی را شروع كنید و سپس به پزشك مراجعه نمائید.

تعداد بازديد: 710 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز