Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:53

14
آبان
نشانه های وجود انگل

نشانه های وجود انگل

آیا در كودكان انگل‌های گوارشی می‌توانند علت كاهش وزن و یا بی‌اشتهایی باشند؟

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر ريحانه بركتين، متخصص اطفال

 یكی از شایع‌ترین انگل‌های گوارشی است، این انگل در مناطقی كه دارای آب آلوده هستند یا از نظر سطح بهداشتی در سطح پائین‌تری هستند بسیار شایع‌تر دیده می‌شود، انتقال این بیماری در بعضی مناطق مثل مهد كودك ها بدلیل كاهش آموزش بهداشت و شلوغی جمعیت شایع‌تر است. ابتلا به این بیماری در سنین كودكی شایع‌تر بوده و پس از آن شیوعش كمتر می‌شود، در زمان‌های خاصی مثل فصل تابستان نیز بدلیل استفاده بیشتر از آب شایع‌تر دیده می‌شود.

1 تا 2 هفته پس از ورود انگل به بدن علائم بیماری ظاهر می‌شود، علائم بسیار متنوع می‌باشد، گاهی كودك بدون علامت است و گاهی نیز دچار اسهال و یا كاهش وزن گیری و اختلال رشد می‌شود. علائم در كودكان معمولا بیشتر از بزرگسالان است، سایر علائم در كودكان عبارتند از دل‌درد، حالت تهوع، بی‌حالی، بی‌اشتهایی، نفخ شكم، استفراغ و كاهش وزن. مدفوع اسهالی نیز ممكن است آبكی و یا چرب و بدبو باشد.

برای تشخیص معمولا پزشك از آزمایش مدفوع استفاده می‌كند و در صورت نیاز از داروهای خاص استفاده می نماید كه باید طول دوره درمان را كامل نمود. جهت پیشگیری، افراد آلوده و افرادی كه در معرض خطر هستند، باید پس از هرگونه تماس با مدفوع دست‌های خود را بشویند، این نكته بخصوص در مهد كودك‌ها اهمیت دارد. در موارد سفر به مناطق دارای آب آلوده باید علاوه بر پرهیز از استفاده از آب آلوده حتی بعنوان شستشوی میوه و... لازم است آب جهت نوشیدن حداقل بمدت یك دقیقه جوشانده شود

تعداد بازديد: 715 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز