Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:53

4
خرداد
بیماری که قاتل شماره یک خانم ها است!

بیماری که قاتل شماره یک خانم ها است!

افزایش وزن به طور خاص با افزایش خطر ابتلا به مشکلات عروقی در ارتباط است.بیماری های قلبی در حال حاضر قاتل شماره ی یک زنان در عمده ی کشورها به شمار می رود.

حمله قلبی در زنان

بیماری های قلبی در حال حاضر قاتل شماره ی یک زنان در عمده ی کشورها به شمار می رود. با وجود تلاش های صورت گرفته برای کنترل پیشرفت مشکلات قلبی، هنوز هم متأسفانه آمار مبتلایان به انواع بیماری های قلبی -عروقی مخصوصا انفارکتوس حاد میوکارد یا حمله قلبی رو به افزایش است.

 

عوامل خطرزای بیماری های قلبی

برخی از عوامل خطرزای بیماری های قلبی در رابطه با زنان قوی تر عمل می کنند، مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا، چربی خون، چاقی، دیابت نوع دو و عوامل روانی مانند افسردگی. افزایش وزن بدن نیز به طور خاص با افزایش خطر ابتلا به مشکلات عروقی در ارتباط است و زنان سنگین وزن 4 برابر زنان لاغر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند.

 

همچنین متاسفانه میزان افسردگی در زنان جوان بیشتر از مردان هم سن شان است و این خود در افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی و مرگ ناشی از آن موثر است. اضطراب نیز می تواند یک عامل خطر متوسط برای ابتلا به بیماری عروق قلبی و مرگ در بین زنان و مردان محسوب گردد.

هر چند علائم مشکلات قلبی در زنان و مردان بسیار شبیه است، اما زنان تمایل به نشان دادن علایم غیر معمول تر مانند تنگی نفس، تهوع، استفراغ، درد پشت، کمردرد و یا درد فک دارند.

 

علل حمله قلبی در زنان

پارگی پلاک قلب یکی از شایع ترین دلایل حملات قلبی محسوب می شود و دلیل حمله ی قلبی در 76 درصد از مردان و 55 درصد از زنان است. اما متاسفانه کالبد شکافی ها نشان داده است که فرسایش پلاک های قلبی نیز یکی از اصلی ترین دلایل مرگ در زنان مخصوصا زنان جوان می باشد.

 

نشانه های حمله قلبی در زنان,حمله قلبی در زنان, علائم حمله قلبی در زنان

پارگی پلاک قلب یکی از شایع ترین دلایل حملات قلبی محسوب می شود

 درمان حمله قلبی در زنان

دو نوع درمان موثر در رابطه با حملات قلبی وجود دارد که شامل درمان ترومبولیتیک و مداخلات اولیه کرونر (PCI)  می باشد. متاسفانه میزان خونریزی و مرگ و میر در زنان تحت درمان ترومبولیتیک بیشتر است، در حالی که در PCI این میزان کاهش می یابد، اما در هر صورت باز هم خطر بالایی دارد. این دو راه تقریبا تنها راه های درمان حمله ی قلبی در زنان هستند و البته شاید کمی مایوس کننده به نظر برسد.

 

نابرابری های نژادی - قومی

یک نکته را به خاطر بسپارید : هر چند زنان نسبت به مردان در معرض خطرات بیشتری در مواجهه با بیماری های قلبی هستند، اما این نتایج در میان خود زنان نیز بسیار متفاوت است. زنان سیاه پوست نسبت به سفید پوست ها در معرض خطر بیشتر حملات قلبی در هر رده ی سنی هستند و میزان مرگ و میر ناشی از این مشکل نیز در این گروه از زنان بالاتر است.

 

همچنین برخی از زنان سفید پوست در برخی از کشور ها نیز در رابطه با حملات قلبی دارای آماری برابر با زنان سیاه پوست هستند. بنابراین می توان گفت الگوهای زندگی و فرهنگ و تا حدودی نژاد هر فرد نیز می تواند در بروز مشکلات قلبی موثر باشد و آنچه که ما نباید هرگز فراموش کنیم برنامه ریزی برای داشتن یک زندگی سالم است. ورزش منظم، داشتن برنامه غذایی مناسب، کنترل ذهن و دوری از مواد خطر زا مانند سیگار همگی بخشی از یک زندگی سالم هستند.


منبع : tebyan.net

 بیشتر بخوانید:

نکات مهم درباره رعایت بهداشت لباس زیر

7ماده غذایی ضروری که خانم ها باید مصرف کنند!

7نشانه خطرناک برای یک بیماری زنانه

برچسب ها: فشار خون، حمله قلبی، بیماری های زنانه، سکته، مشکلات عروقی، علائم سکته، نفس تنگی تعداد بازديد: 3304 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز