Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:48

19
بهمن
آژير خطر برای خانم ها (2)

آژير خطر برای خانم ها (2)

اگرپشت درد در اثر كمك كردن به دوست‌تان در اسباب‌كشی ایجاد شده و با چند داروی ضدالتهاب برطرف می‌شود، كه هیچ اما اگر دردتان تسكین نیافت، حتما به یك ارتوپد مراجعه كنید؛ ممكن است به دیسك كمر دچار شده باشید.

تحریریه دنیای زنان

 

پشت درد

اگر این درد در اثر كمك كردن به دوست‌تان در اسباب‌كشی ایجاد شده و با چند داروی ضدالتهاب برطرف می‌شود، كه هیچ اما اگر دردتان تسكین نیافت، حتما به یك ارتوپد مراجعه كنید؛ ممكن است به دیسك كمر دچار شده باشید. در صورتی كه نسبت به درمان این درد بی‌توجه و بی‌خیال باشید، در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرد و بعد از مدتی هیچ احساسی در انگشت شست پای‌تان نخواهید داشت. 

از طریق اشعه ایكس و MRI تشخیص داده می‌شود كه آیا دیسك كمرتان، از بین رفته است یا خیر. معمولاً با فیزیوتراپی و مصرف داروهای خوراكی استروئیدی، التهابات عصبی كاهش می‌یابد، اما اگر پس از چند ماه درد به شكل شدیدتری باز هم به سراغ‌تان آمد، باید طی عمل جراحی، دیسك از كمرتان خارج شود.

سردرد شدید

هرگونه درد در ناحیه سر كه شبیه سوراخ كردن با مته باشد، میگرن است؛ اما اگر سایر علائم میگرن را ندارید (مثل مشكل دید به هنگام شروع سردرد)، احتمال می‌رود كه به اتساع عروق مغزی دچار شده باشید.

این نوع تورم شریانی در حدود 5 درصد از مردم كل دنیا ایجاد می‌شود، ولی در اكثر موارد ایجاد مشكل جدی و حاد نمی‌كند. حتی ممكن است تا مدت‌ها از آن بی‌خبر باشید؛ مگر آنكه از نقطه ضعیف شده كم‌كم خون تراوش كند. در این صورت خون خارج شده به اطراف بافت سرازیر و سردرد بسیار شدید ایجاد می‌شود و اجازه نمی‌دهد اكسیژن كافی به آن بخش برسد. 

افراد سیگاری و كسانی كه به طور ژنتیكی در میان سایر نزدیكان خود بیماری اتساع عروق مغزی دارند، بیشتر در معرض این خطر هستند. اتساع عروق مغزی در عرض چند دقیقه ایجاد سردرد شدید می‌كند.

در چنین مواقعی فوراً به پزشك مراجعه كنید تا با سی‌تی‌اسكن، ناحیه‌ای كه دچار خونریزی شده است مشخص گردد. در صورت نیاز و به صلاحدید پزشك، عمل جراحی نیاز است تا رگ خونی آسیب‌دیده ترمیم شود...

 

برای خواندن بخش اول - آژير خطر برای خانم ها - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: سردرد، عفونت ناحیه تناسلی، عفونتهای قارچی، دیسك كمر تعداد بازديد: 3217 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز