Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:57

28
تیر
ترفندهایی برای خوش عکس بودن

ترفندهایی برای خوش عکس بودن

تا به حال برایتان پیش آمده جلوی آینه ژستی بگیرید که بسیار جذاب جلوه کنید، اما با همان ژست مقابل دوربین، عکس‌تان خیلی بد از آب در بیاید؟ همه‌ی ما چنین تجربه‌ای را داریم و شاید احساس کنیم واقعا بد عکسیم! اما صبر کنید!

تا به حال برایتان پیش آمده جلوی آینه ژستی بگیرید که بسیار جذاب جلوه کنید، اما با همان ژست مقابل دوربین، عکس‌تان خیلی بد از آب در بیاید؟ همه‌ی ما چنین تجربه‌ای را داریم و شاید احساس کنیم واقعا بد عکسیم!

اما صبر کنید! در این مطلب ترفند‌هایی را به شما یاد می‌دهیم که نه تنها جلوی چشم دیگران بدرخشید بلکه در عکس‌ها نیز همان چیزی باشید که دوست دارید.

ابروهایتان می‌توانند جادو کنند

این یک ترفند به درد بخور است که مخصوصا وقتی که برای بیرون رفتن از خانه عجله دارید به کارتان می‌آید. تیره کردن ابرو‌ها با سایه، چهره‌تان را تقویت کرده و قاب بهتری به صورت‌تان می‌دهد. پس حتما پیش از بیرون رفتن از خانه، ابروهای‌تان را با سایه و یا مداد ابرو، تیره و مرتب کنید. قبل از قرار گرفتن جلوی دوربین هم، به ابروهای‌تان رسیدگی کرده، آن‌ها را سایه بزنید و مرتب کنید.

لباس‌های گشاد و آویزان مقابل دوربین خوب نیستند

شاید بعضی وقت‌ها لباس‌های گشاد و آویزان بپوشید و حس خوبی هم داشته باشید، اما خوب است بدانید این مدل لباس‌ها جلوه‌ای مقابل دوربین ندارند، مخصوصا برای ریزاندام‌ها. پس اگر می‌دانید قرار است جایی بروید که عکس هم از شما می‌اندازند حتما به این مورد بیشتر توجه کنید و لباسی بپوشید که اندام‌تان را خوب و متناسب نشان بدهد، مخصوصا اینکه بهتر است آستین‌های لباس‌تان به بازوهای‌تان بچسبند.

دست‌هایتان را طرفین باسن‌تان قرار دهید، اما زاویه دار

قرار دادن دست‌ها در طرفین باسن، شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد، زیرا باعث می‌شود بازوهای‌تان خوش فرم و قوی به نظر برسند، اما مشکل اینجاست که اغلب کاملا واضح است که سعی دارید ژستی بگیرید که خوب به نظر برسید.

ترفندی که باید برای اصلاح این ژست‌تان به کار ببرید تا طبیعی‌تر به نظر برسد این است که بازوهای‌تان را به سمت عقب زاویه بدهید، نه اینکه آن‌ها را هم راستا با خط افقی بدن‌تان نگه دارید. با این روش نه تنها بازوهای‌تان قوی به نظر می‌رسند، بلکه بدون اینکه به نظر برسد تلاش می‌کنید ژستی ساختگی بگیرید، زاویه‌ی مناسب برای عکس را می‌سازید.

تا جایی که می‌توانید زاویه بسازید

صورت خود را صاف و مستقیم مقابل لنز دوربین نگیرید و تمام رخ نباشید، در عوض زوایایی نسبت به دوربین ایجاد کنید که جذاب‌تر به نظر برسید. کمی پاهای‌تان را خم کنید، یا روی هم بیندازید و ژست خوبی برای عکس‌تان بگیرید.

اگر مقابل دوربین سرتان را بالا بگیرید، چهره‌تان کسل و خسته کننده به نظر خواهد رسید و حتی مکن است غیر طبیعی هم جلوه کند، چون در واقع انگار جلوی دوربین راحت نیستید. اما اگر جوری قرار بگیرید که یک طرف بدن‌تان را بیشتر نشان دهید، یا زاویه ایجاد کنید، حتی اگر صورت‌تان مستقیم جلوی دوربین باشد، عکس شما خیلی جذاب‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود.

چگونه خوش عکس باشیم؟

هر چیزی که دوربین روی آن فوکوس کند، بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید

اگر دوست دارید در عکس لاغرتر بیفتید، می‌توانید از این ویژگی به نفع خودتان سود ببرید. سعی کنید بدن‌تان را دورتر از دوربین بگیرید یا اگر می‌خواهید صورت‌تان درشت نیفتد، صورت خود را از لنز دورتر نگه دارید و همانطور که در بالا گفتیم با زوایا بازی کنید. زاویه دار کردن بدن‌تان به شما کمک می‌کند به نسبت‌هایی که ایده آل‌تان است، در عکس‌های‌تان دست پیدا کنید.

به رنگ لب‌هایتان توجه کنید

یک لبخند زیبا در عکس خیلی بیش از آنچه فکرش را می‌کنید مهم است و لب‌های درخشان و خوش رنگ، لبخندتان را جذاب‌تر هم می‌کنند. البته شما باید رنگی برای رژلب‌تان انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان هماهنگی داشته باد، اما در عین حال مراقب باشید براق یا خیلی روشن و بی‌رنگ نباشد.

رژگونه را فراموش نکنید

رژگونه از ضروریات است! اگر گونه‌های‌تان رنگ ملایمی نداشته باشند، صورت‌تان ممکن است در عکس بیحال به نظر برسد. از یک سایه‌ی صورتی ملایم روی مرکز گونه‌های‌تان استفاده کنید تا صورت‌تان فُرم بهتری بگیرد.

اگر بنشینید، به چیزی تکیه دهید یا چیزی در دست‌تان بگیرید، بااعتماد بنفس‌تر جلوه خواهید کرد

خیلی از افراد در عکس‌ها دست و پاچلفتی و ناجور می‌افتند، اما نشستن یا پیدا کردن چیزی برای تکیه کردن به آن کمک می‌کند این حالت تا حدودی برطرف شده و فردی با اعتماد بنفس به نظر برسید. ضمنا ایستادن باعث می‌شود احساس کنید کاملا در معرض دوربین هستید و شاید ندانید با دست‌ها و پاهای‌تان چه باید بکنید. اما نشستن یا در دست گرفتن چیزی باعث می‌شود این احساس کمتر شده و فُرم بهتری برای بدن‌تان پیدا کنید، مثلا به راحتی می‌توانید آرنج‌تان را به لبه‌ی یک صندلی تکیه بدهید. این ژست خیلی بهتر از آن است که دست‌های‌تان را صاف و ساده آویزان کنید!

یک امتیاز دیگر ِ این شیوه هم این است که وقتی چیزی را با یک یا هر دو دست خود می‌گیرید، بالاتنه‌تان وضعیت طبیعی‌تری پیدا می‌کند و ضمنا باعث می‌شود ذهن‌تان روی چیزی غیر از عکس انداختن متمرکز شود.

بدانید کدام نیم رخ‌تان بهتر از آن دیگری است

همه‌ی ما یک نیم رخ‌مان از آن یکی نیم رخ‌مان بهتر است! خیلی از شما ممکن است در حال حاضر بدانید کدام نیم رخ‌تان در عکس‌ها بهتر می‌افتد، اما هستند کسانی که هنوز این موضوع را نمی‌دانند. روش پیدا کردنش هم بسیار ساده است؛ کافیست دوربین‌تان را بردارید و از هر دو نیم رخ‌تان عکس بیندازید و سپس تصمیم بگیرید کدام یک بهتر از آن یکی است.

حتما از هر طرف صورت‌تان، ۲ عکس بگیرید تا کاملا مطمئن شوید. طرفی از صورت‌تان که بهتر به نظر می‌رسد را به خاطر داشته باشید و این بار که سعی دارید ژست مناسبی مقابل دوربین بگیرید، همان نیم رخ‌تان را بیشتر نشان دهید.

چگونه خوش عکس باشیم؟

گوشه‌ی چشم‌هایتان را کمی جمع کنید

به جای اینکه با چشمان کاملا باز به دوربین خیره شوید می‌توانید با کمی جمع کردن گوشه‌ی چشم‌ها، طبیعی‌تر به نظر برسید و ضمنا وقتی که این کار را می‌کنید، ناخوداگاه متوجه می‌شوید که لبخند می‌زنید، زیرا کمی تنگ کردن چشم‌ها باعث می‌شود عضلات اطراف چشم‌های‌تان منقبض شوند و این حالت همراه با لبخندی که آگاهانه می‌زنید، صورت‌تان را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. همچنین متوجه خواهید شد وقتی که مقابل دوربین سعی می‌کنید چشم‌های‌تان را جمع کنید (چه کسی این کار را می‌کند؟!)، ناخودآگاه میل به لبخند زدن دارید، زیرا احساس می‌کنید احمقید (البته با عرض معذرت!)، بنابراین خیلی راحت خنده‌تان می‌گیرد!

سخت نگیرید و راحت باشید

مقابل دوربین به خودتان سخت نگیرید و وسواس به خرج ندهید. می‌دانید چه چیزی بهتر از آرایش می‌تواند در زیبایی‌تان موثر باشد؟ یک حالت کاملا طبیعی! باور کنید و اگر باور ندارید امتحان کنید! اگر زمانی که برای عکس انداختن آماده می‌شوید، خودتان را معذب کنید، یا حتی زمانی که در حال آرایش کردن هستید، بیش از حد دقت و حساسیت به خرج دهید، آنچه که مدنظرتان است نخواهد شد.

خیلی وقت‌ها می‌بینید با اینکه یک آرایش کامل دارید، موهای‌تان به زیبایی درست شده‌اند و کیفیت عکس نیز بسیار خوب است، اما آنگونه که باید، در عکس خوب نیفتاده‌اید، چون راحت نبوده‌اید و ژستی مصنوعی گرفته‌اید. پس راحت و از ته دل‌تان لبخند بزنید و همان هیجانی را که در لحظه دارید، به عکس‌تان منتقل کنید، اگر فکرتان پریشان است، چند لحظه به چیز‌های خوب فکر کنید و با چند نفس عمیق، خودتان را آرام کنید. تمرکز لنز دوربین از تمرکز چشم‌های غیرمسلح خیلی بیشتر است!

با چشمان‌تان لبخند بزنید

یک لبخند اصیل و واقعی خودش را نشان خواهد داد، درست همان طور که یک لبخند مصنوعی و وارفته خود را لو می‌دهد. ترفندی که می‌توانید از آن برای تشخیص یک لبخند مصنوعی از یک لبخند واقعی استفاده کنید این است که به چین‌های گوشه‌ی چشم‌های کسی که لبخند می‌زند دقت کنید.

وقتی شما واقعا لبخند بر لب دارید، ناخودآگاه در گوشه‌ی چشم‌های‌تان چروک‌هایی می‌افتد و شادی شما خودش را در چشم‌های‌تان بروز می‌دهد. حتی شما می‌توانید با چشم‌های‌تان لبخند بزنید، حتی بدون اینکه عضله‌ای از لب‌تان را حرکت بدهید. رمز این لبخند این است که گوشه‌ی چشم‌های‌تان را کمی جمع کنید، یعنی همان طور که پیش‌تر گفتیم.

چگونه خوش عکس باشیم؟
اگر معمولا در عکس‌ها پلک می‌زنید ...

اگر معمولا هنگام عکس انداختن پلک می‌زنید، کافیست دقیقا قبل از گرفته شدن عکس چشمان‌تان را ببندید و قبل از کلیک دوربین، به آرامی آن‌ها را باز کنید. دیگر چشمان‌تان بسته یا نیمه باز در عکس نمی‌افتند و عصبانی‌تان نمی‌کنند!

نگویید: «سییییییب»

اینکه از قدیم می‌گفته‌اند موقع عکس انداختن بگویید: سیب، شوخی بی‌مزه‌ای است! چون باعث می‌شود لبخندتان زورکی و مصنوعی به نظر برسد. اگر می‌خواهید چیزی بگویید می‌توانید کلمه‌ی «مانی» را ادا کنید که باعث می‌شود دهان‌تان فقط کمی باز شود و طبیعی‌تر به نظر برسید. یا اینکه اصلا چیزی نگویید و فقط لبخند طبیعی‌تان را بزنید.

غبغب ممنون

برای اینکه غبغب دار نشوید، گردن‌تان را کمی بکشید و صورت‌تان را کمی به جلو ببرید. این حرکت را مقابل آینه تمرین کنید تا موقع عکس انداختن بدانید دقیقا چه باید بکنید.

کمی رمز و راز باقی بگذارید

خیلی راحت، یک تصویر تمام نما از خود ارائه ندهید، و کمی از آن را برای تخیلات بیینده‌ی عکس‌تان باقی بگذارید. کمی رمزآلود بودن، گیرا و خوشایند است و این هنر شماست که این حس را در عکس‌تان ایجاد کنید.

کمی خم کردن سر، فقط یک طرف از صورت را نشان دادن، اینکه اجازه بدهید موهای‌تان بخشی از صورت‌تان را بپوشاند، همه‌ی این‌ها باعث می‌شوند عکس شما سایه‌ای از رمز و راز به خود بگیرد. پس یادتان باشد که صاف و مستقیم و تمام نما جلوی دوربین قرار نگیرید. با حالات‌تان بازی کنید و تکه‌هایی از پازل تصویرتان را باقی بگذارید تا بیننده آن را کشف کند.

چگونه خوش عکس باشیم؟

از عکس‌های‌تان بازخورد بگیرید

عکس‌های‌تان را بررسی کنید و بینید کدام‌شان را بیشتر دوست دارید؟ چه حالت یا ژست خاص و یا نکته‌ای باعث شده که در این عکس خوب بیفتید؟ می‌توانید نظر خانواده یا دوستان‌تان را نیز در مورد عکس‌های‌تان جویا شوید. به هر حال سعی کنید از بازخورد عکس‌های‌تان برای دفعات بعدی کمک بگیرید.

منبع:برترینها

برچسب ها: آرایش، عکاسی، عکس، دوربین، ژست عکاسی، عکس آتلیه ای، خوش عکس بودن تعداد بازديد: 565 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز