Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 17:29

17
مرداد
بهبود یبوست حاملگی

بهبود یبوست حاملگی

شکایت بیشتر خانم‌های باردار از یبوست بارداری است. با رعایت تغذیه می‌توان تا حدودی از بروز مشکل یبوست دوران بارداری پیشگیری کرد و یا در صورت بروز یبوست، آن را کنترل و رفع نمود.

سمیه عابدینی؛ کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار زندگی آنلاین در خصوص یبوست بارداری گفت: «یکی از مشکلاتی که خانم‌های باردار را درگیر می‌کند، یبوست دوران بارداری است».

وی افزود: «با توصیه‌هایی که بیان می‌شود، می‌توان تا حد ممکن این مشکل را برطرف نمود.

بهتر است خانم‌ها همراه وعده‌های غذایی صبحانه، ‌ناهار و شام، حتما از گروه سبزیجات مصرف نمایند.

مثلا در صبحانه خود از خیار یا گوجه‌فرنگی استفاده کنند یا همراه ناهار و شام خود از انواع سالاد یا سبزیجات استفاده نمایند.

در طول روز از انواع و اقسام میوه‌های ملین مثل انجیر خشک، آلوها و کیوی و ... استفاده کنند.

بهتر است خانم‌ها از غلات کامل استفاده نمایند، یعنی نان‌ها و بیسکویت‌های سبوسدار را در برنامه غذایی خود داشته باشند و از نان‌های سفید کمتر استفاده کنند».

این کارشناس ارشد تغذیه اظهار داشت: «میزان مایعات مصرفی در طول روز برای خانم‌های باردار خیلی مهم است و بهتر است خانم‌ها 8 تا 10 لیوان مایعات را در طول روز بنوشند و تا جایی پزشک‌شان اجازه می‌دهد، فعالیت بدنی و پیاده‌روی در سطح صاف داشته باشند که به تشدید حرکات روده کمک می‌کند.

امکان دارد مصرف بعضی از مکمل‌های آهن هم باعث ایجاد یبوست شود.

بنابراین خانم‌های باردار می‌توانند با مشورت پزشک و تغییر این دارو به رفع یبوست کمک کنند».

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با سمیه عابدینی، چگونه در دوران حاملگی یبوست را درمان کنیم؟، اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و بارداری، تغذیه و یبوست، مراقبت های بارداری، یبوست بارداری، یبوست حاملگی، تغذیه و یبوست بارداری، بهبود یبوست بارداری تعداد بازديد: 1145 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز