Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 16:48

2
تیر
راه های رفع ترك شكم در اثر بارداری (2)

راه های رفع ترك شكم در اثر بارداری (2)

در طول دوران بارداری مصرف روغن نارگیل خود را افزایش دهید. اگر روغن نارگیل را روی سطح پوست خود بمالید احساس ناراحتی و خارش آن برطرف می‌شود، پوست مرطوب می‌ماند و از ترك خوردن آن تا حدود زیادی جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از ترك خوردن پوست در بارداری 

روغن نارگیل سرشار از اسیدلوریك است. اسید لوریك در شیر مادر نیز وجود دارد كه خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی و آنتی‌باكتریال دارد.

در طول دوران بارداری مصرف روغن نارگیل خود را افزایش دهید. این روغن هم برای خودتان و هم برای جنین مفید است و سیستم دفاعی او را تقویت می‌كند.

روغن نارگیل كمك زیادی به كاهش حالت تهوع مربوط به این دوران می‌كند.

اگر روغن نارگیل را روی سطح پوست خود بمالید احساس ناراحتی و خارش آن برطرف می‌شود، پوست مرطوب می‌ماند و از ترك خوردن آن تا حدود زیادی جلوگیری می‌شود. 

راه‌های رفع یا كاهش ترك‌های بارداری بعد از وضع حمل 

برخی از انواع كرم‌ها كه به راحتی قابل تهیه هستند، نیز می‌توانند موثر باشند هرچه ترك‌ها روشن‌تر باشند و تفاوت رنگ‌شان با پوست‌تان بیشتر باشد، دیرتر رفع می‌شوند و فقط كمرنگ‌تر می‌شوند.

چنانچه می‌خواهید این ترك‌ها خیلی زودتر خوب شوند و طی مدت زمان كوتاهی اثرشان از بین برود، می‌توانید از سایر روش‌ها مثل روش‌های زیبایی، لیزر درمانی درم ابریژن و... نیز استفاده كنید.

میكرودرم ابریژن نیز روش دیگری برای این منظور است اما كمی گرانقیمت است و طی درمان ممكن است احساس درد كنید. لیزر درمانی بسیار مناسب است اما هیچكدام از این روش‌ها به طور قطع و یقین این ترك‌ها را رفع نمی‌كنند.

جراحی: البته بیشتر برای جای زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب پزشكان روش جراحی پلاستیك را برای جای ترك‌های پوستی مناسب نمی‌دانند.

درم ابریژن: درم ابریژن یعنی برداشتن یك لایه عمیق از پوست برای بازسازی مجدد پوست. درمان آن 10-7 روز طول می‌كشد. 7 تا 14 روز بعد از درم ابریژن می‌توانید تمام فعالیت‌های قبلی خود را از سر بگیرید.

لایه‌برداری شیمیایی: لایه‌برداری پوست نیز می‌تواند راه حل خوبی باشد.

در لایه‌برداری از مواد شیمیایی مثل سالیسیلیك، لاكتیك، اسید كربولیك و تری‌كلرواستیك استفاده می‌شود كه باعث جوانسازی پوست می‌شود، اما این روش نیز همیشه كارساز نیست چرا كه به طور عمقی پوست را ترمیم نمی‌كند.

لیزردرمانی: لیزر درمانی تقریباً بهترین روش برای برطرف كردن این مشكل است. در لیزردرمانی یك بخش از بافت پوست برداشته می‌شود و پوست شروع به جبران آن می‌كند. تعداد جلسات لازم برای لیزر درمانی تقریباً 8-6 بار است.

استفاده از لوسیون و كرم: از این محصولات برای پیشگیری و درمان استفاده می‌شود.

كرم‌های كورتیزون به راحتی در هر شرایطی قابل استفاده هستند. ولی حتما با تجویز پزشك استفاده شوند.

 

 

برای خواندن بخش اول -راه های رفع ترك شكم در اثر بارداری- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: زیبایی، مراقبت از پوست، پوست و مو، مراقبت های بارداری، ترک های پوستی بارداری، پوست و حاملگی، كاهش ترک های بارداری، درم ابریژن، درمان ترک پوستی تعداد بازديد: 1037 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز