Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:21

28
مرداد
روش هایی برای داشتن پوستی نرم و لطیف

روش هایی برای داشتن پوستی نرم و لطیف

داشتن پوستی خسته، وپر از لک و ناصاف برای هیچ فردی مطلوب نیست. علاوه بر این، وجود مشکلات پوستی از قبیل آکنه، ضایعات پوستی، چین و چروک و منافذ بزرگ همگی به زیبایی شما آسیب می زنند.

روش هایی برای داشتن پوستی نرم و لطیف

مترجم: نادیا زکالوند

داشتن پوستی خسته، وپر از لک و ناصاف برای هیچ فردی مطلوب نیست. علاوه بر این، وجود مشکلات پوستی از قبیل آکنه، ضایعات پوستی، چین و چروک و منافذ بزرگ همگی به زیبایی شما آسیب می زنند. اگرچه محصولات متنوعی را می توانید در بازار پیدا کنید که از پوست شما مراقبت کرده و منجربه شفافیت و نرم و لطیف شدن آن می شوند، اما اکثر آنها گران بوده و حتی ممکن است برخی از مواد سازنده آنها وضع را بدتر کرده و به پوست شما صدمه بزنند. اما خوشبختانه، می توانید با به کار گرفتن مواد طبیعی در دسترس تان، از پوست خود به خوبی مراقبت کرده و آن را درخشنده و لطیف سازید. این مقاله  با ارائه یکسری راه حل های طبیعی و ارزان قیمت، به شما کمک کند تا از پوست تان به خوبی مراقبت نمایید.

آب

یکی از مهم ترین روش هایی که به شما کمک می کند تا پوستی شفاف و هموار داشته باشید، مصرف مقدار زیادی آب می باشد؛ بنابراین، روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. مصرف آب منجر به خروج مواد سمی و اضافی از بدن می شود. اما فراموش نکنید که نباید به جای آب از نوشیدنی های حاوی قند، انرژی زا و یا الکی مصرف کنید. علاوه بر این، سعی کنید روزانه انواع میوه و سبزیجات تازه ای که سرشار از آب فراوان هستند را مصرف نمایید. همچنین هر روز 2 مرتبه صورت خود را با آب شسته تا چهره ای سالم داشته باشید.

آب لیمو ترش

آب لیموترش پوست شما را تمیز کرده، لکه ها و زخم ها را بهبود بخشیده و همچنین پوست را نرم و لطیف می کند. این میوه غنی از مرکبات دارای آنزیم های تمیز کننده ای است که سلول های مرده پوست را کاملا پاک کرده و شفافیت و تازگی را به پوست می بخشد. لیموترش با خواص بی نظیر رطوبتی خود، یک پاک کننده طبیعی برای افرادی است که دارای پوست چرب هستند. بنابراین، مقداری آب لیموترش تازه را به کل پوست صورت و بینی خود مالیده و آن را به مدت 10 دقیقه به حال خود رها سازید، سپس کل صورت را با آب ولرم کاملا بشویید. در ضمن، می توانید این کار را روزانه و یا هفته ای چندبار تکرار نمایید. همچنین، برای دستیابی به پوستی نرم و لطیف، آب نصف یک عدد لیموترش را با سفیده یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده و آن را به کل پوست صورت خود بمالید. بعد از حدود 10 دقیقه، پوست تان را با آب گرم بشویید. این کار را هفته ای یکبار تکرار کنید. 

 

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه یک رنگدانه طبیعی عالی برای پوست است. گوجه فرنگی به درمان جوش و ضایعات کمک شایانی می کند. برای اینکه پوستی نرم و لطیف داشته باشید، مقداری گوجه فرنگی را در مخلوط کن به صورت پوره در بیارید. سپس، خمیر حاصل را به پوست خود زده و آن را به مدت 10 دقیقه به حال خود رها سازید. سپس صورت خود را کاملا  با آب بشویید. در ضمن، می توانید این کار را روزانه انجام دهید. همچنین برای درمان جوش های پوستی، پوره گوجه فرنگی را به محل های آسیب دیده پوست زده و به مدت 1 ساعت آن را به حال خود رها سازید؛ سپس، محل را با آب کاملا بشویید.

عسل

عسل ماده طبیعی دیگری است که پوست شما را صاف و لطیف می کند. برای این منظور، مقداری عسل طبیعی و خام را به پوست و بینی خود بمالید و آن را به مدت 10 دقیقه به حال خود رها سازید؛ سپس، صورت خود را با آب سرد کاملا بشویید. روش دیگر این است که یک عدد سفیده تخم مرغ را با عسل مخلوط کرده و خمیر حاصل را به صورت خود بزنید. بعد از 20 دقیقه، با آب سرد و صابون، صورت تان را بشویید تا بوی تخم مرغ برطرف شود. همچنین به کمک 3 قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین، خمیری ساخته و آن را قبل از خواب به صورت خود مالیده و تا صبح آن را به حال خود رها کنید. سپس، صبح پس از بیدار شدن، صورت تان را با آب ولرم بشویید. 

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری بوده و قادر است با باکتری هایی که منجربه تولید آکنه می شوند، مقابله کند. این ماده همچنین برای درمان زخم ها و ضایعات پوستی نیز مفید است. البته، برخی از افراد به این ماده واکنش های حساسیتی نشان می دهد؛ بنابراین، حتما قبل از استفاده، مقداری از این ماده را روی ساعد خود بزنید؛ سپس، در صورت عدم بروز حساسیت، آن را به صورت خود بمالید. برای اثرگذاری سریع تر، از یک پنبه آغشته به روغن استفاده کرده و مستقیما آن را روی نواحی صدمه دیده پوست، هر یک ساعت یکبار بمالید. سپس، حدود یک ساعت، قبل از خواب، مقداری روغن ویتامین E را به محل صدمه دیده بزنید و تا صبح به آن کاری نداشته باشید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا ماده طبیعی بی نظیر دیگری است که در بیشتر روش های درمانی پوست به کار رفته و پوست را نرم و لطیف می کند. این ماده موثر کمک می کند تا زخم ها، جوش ها، آکنه و چین و چروک موجود روی پوست معالجه شوند. بنابراین، هفته ای چند بار ژل درون برگ های آلوئه ورا را استخراج کرده و به پوست خود بمالید. به طور جایگزین، می توانید مخلوطی از 1 قاشق سوپ خوری از ژل آلوئه ورا، 2 قاشق چایخوری آب لیموترش و 1 قاشق چایخوری عسل را تهیه کرده و آن را به پوست خود بمالید. بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه، پوست خود را بشویید. این کار را می توانید هفته ای چند بار تکرار نمایید.

خیار

خیار یک مرطوب کننده و تغذیه کننده عالی است که به خوبی پوست را پرآب می کند. میزان pH خیار دقیقا شبیه pH پوست بوده و درنتیجه، قادر است توازن اسید و باز پوست را به خوبی نگه دارد. بنابراین، خیار می تواند از پوست در مقابل باکتری ها و آلودگی های مختلف مراقبت کند. در ضمن، استفاده پی در پی از خیار،  جوش های سیاه و سفید، چین و چروک و همچنین خشکی پوست را برطرف می سازد. برای این منظور، 2 قاشق سوپ خوری بلغور جوی دوسر، نصف یک خیار پوره شده و مقدار کمی شیر را مخلوط کرده و از آنها یک ماسک تهیه کنید. سپس، ماسک حاصل را به پوست صورت و بینی خود زده و آن را به مدت 20 دقیقه به حال خود رها سازید. در انتها، صورت تان را با آب گرم بشویید. علاوه بر این، از خیار می توانید به عنوان یک تمیز کننده نیز استفاده کنید. برای این منظور، آب خیار و شیر را با هم مخلوط کرده و به جای مواد پاک کننده شیمیایی از آن استفاده کنید.

نعناع

نعناع پوست شما را بهبود داده، رنگ و روی تان را بهتر کرده و همچنین ضایعات پوستی موجود را از بین می برد. در ضمن، نعناع حاوی منتول بوده و پوست تان را خنک می کند. برای خلاص شدن از ضایعات پوستی، آب نعناع تازه را شب، قبل از خواب به پوست خود بمالید و یک شب تا صبح آن را به حالت خود رها سازید. راه دیگر، تهیه خمیری با مخلوط کردن مقداری از برگ های خرد شده نعناع با 2 قاشق سوپ خوری ماست چکیده می باشد. بنابراین، خمیر را به پوست صورت و بینی خود مالیده و حدود 15 دقیقه آن را به حال خود رها سازید. در نهایت، پوست را کاملا بشویید. این کار را می توانید هفته ای چند بار تکرار نمایید.

منبع: http://www.top10homeremedies.com

 

برچسب ها: پوست لطیف، پوست نرم، چگونه پوست نرم داشته باشیم تعداد بازديد: 1288 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز