Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:30

27
مرداد
یک کارشناس مد و طراح لباس: اما و اگرهای مانتوهای تابستانی

یک کارشناس مد و طراح لباس: اما و اگرهای مانتوهای تابستانی

سعید محلاتی کارشناس مد و طراح لباس گفت: پوشیدن لباس‌های تیره، تنگ و با الیاف مصنوعی نه تنها سبب می‌شود که افراد احساس گرمای بیشتری کنند، بلکه در عین حال تأثیر زیادی نیز در بروز بیماری‌های پوستی دارند.

یک کارشناس مد و طراح لباس با بیان اینکه در فصول مختلف سال می‌بایست برای دوخت و طراحی پوشاک و انتخاب رنگ آنها متناسب با همان فصل اقدام شود، تاکید کرد: با توجه به فصل گرما لازم است که درطراحی لباس‌های بانوان از البسه نسبتا آزاد با رنگ‌های روشن بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، سعید محلاتی راینی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: درفصل تابستان پارچه‌هایی که برای دوخت لباس به کار برده می‌شوند، می‌بایست با شرایط این فصل تناسب داشته باشند. بر این اساس می‌توان گفت که  پارچه‌های نخی، پنبه‌ای و کتان از بهترین پارچه‌های متناسب با فاصل تابستان هستند.

محلاتی راینی درعین حال از جمله نکات قابل توجه درطراحی پوشاک تابستانی را طراحی آزاد البسه این فصل ارزیابی کرد وگفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان گرمای بدن بیشتر می‌شود، بنابراین پوشیدن لباس‌های گشاد و آزاد می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از گرما داشته باشند.

این کارشناس مد و طراح لباس با تاکید بر اینکه درحال حاضر تولیدکننده‌های داخلی در کشور ایران در امر صنعت پوشاک، به خصوص تولید مانتو پیشرفت نسبتا خوبی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طی چندسال اخیر به دلیل افزایش نرخ دلار، تولیدکننده‌های داخلی خودشان دست به کار شده‌اند و با بهره گیری ازطرح‌های بومی و متنوع اقدام به تولید مانتوهای با کیفیت کرده‌اند.

محلاتی راینی افزود: همین امر سبب شده در فصل تابستان شاهد عرضه انواع مانتو با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف باشیم و تنوع کار موجب شده که تمامی بانوان با سلیقه‌های مختلف قادر به خرید مانتوی با کیفیت و قیمت مناسب شوند.

وی گفت: به عنوان مثال طی چند سال اخیر، تولیدکننده‌ها از بکارگیری الیاف مصنوعی با رنگ‌های تیره برای تولید مانتوهای تابستانی خودداری کرده‌اند و این امر بیانگر آن است که در مقایسه با سال‌های گذشته، آنها به دستاوردهای خوبی در امر تهیه مهمترین پوشاک بانوان (مانتو) در ایران رسیده‌اند.

این طراح لباس و پوشاک در عین حال درباره دلیل وجود برخی مانتوهای بی‌کیفیت در بازار نیز به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه تولید مانتوهای با کیفیت و با الیاف طبیعی اندکی هزینه‌بر است، بنابراین تولیدکننده‌ها با کاهش کیفیت عملا قیمت تمام شده را کاهش می‌دهند تا همه قشرها با توان اقتصادی مختلف قادر به تهیه مانتو باشند.

اما به هر روی افرادی که قدرت خرید بالاتری دارند می‌بایست تا جاییکه امکان دارد از خرید مانتوهایی که در تولید پارچه‌های آنها الیاف مصنوعی به کار رفته خودداری نمایند.

این کارشناس طراحی لباس با توصیه به خانم‌ها برای خرید مانتو، ادامه داد: درانتخاب مانتوهای تابستانی از رنگ‌های روشن غفلت نکنید چرا که رنگ‌های روشن سبب می‌شود گرمای بدن به راحتی به بیرون از لباس سرایت کند.

محلاتی راینی همچنین یکی دیگر از اصول مهم درباره پوشاک تابستانی را سادگی آن دانست و گفت: لباس‌های پرچین و چروک به دلیل ممانعت از تبادل هوا انتخاب مناسبی برای این فصل نیستند و لازم است طراحان مانتو دقت کنند و سادگی را به عنوان یک اصل مهم درطراحی پوشاک تابستانی، به خصوص مانتوهای بانوان مد نظر قرار دهند.

وی گفت: پوشیدن لباس‌های تیره، تنگ و با الیاف مصنوعی نه تنها سبب می‌شود که افراد احساس گرمای بیشتری کنند، بلکه درعین حال تأثیر زیادی نیز در بروز بیماری‌های پوستی دارند.

بنابراین برای جلوگیری از بروز این موارد، لازم است در انتخاب البسه تابستانی فاکتور روشنایی رنگ پارچه، جنس الیاف طبیعی و آزاد و راحت بودن لباس به عنوان سه اصل مهم مد نظر بانوان قرار گیرد.

 

برچسب ها: مانتوهای تابستانی، مانتوی مناسب تابستان، خرید مانتوی تابستانی، مانتوی مناسب تعداد بازديد: 335 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز