Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:14

12
تیر
مناسب ترین عینک‌ های آفتابی کدامند (2)

مناسب ترین عینک‌ های آفتابی کدامند (2)

شکل عینک باید مناسب باشد. اندازه قاب عینک باید به میزانی باشد که از تماس نور با اطراف چشم نیز جلوگیری کند. پس بهتر است همیشه به دنبال عینکی با اندازه قاب نسبتا بزرگ باشید.

 

البته معمولا عینک‌های ارزان قیمت استاندارد نیستند اما عکس آن صادق نیست. در بسیاری موارد، عینک‌های گران قیمت، که گاه قیمت آنها به دلیل وجود نام تجاری خاص بالاست، از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند و نمی توانند از چشم‌ها نهایت مراقبت و محافظت را به عمل آورند.

به طور کل، شما می‌توانید با یک قیمت متوسط و رعایت چند نکته، یک عینک آفتابی خوب و کاربردی خریداری کرده و از آسیب دیدن چشم‌هایتان جلوگیری کنید. کافیست این نکات را همواره مد نظر قرار دهید:

 به دنبال قدرت محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش (UV) باشید. با رنگ یا قیمت یک عینک آفتابی فریب نخورید. توانایی عینک برای جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش به میزان تیره بودن یا رنگ عینک ربطی ندارد. پلاستیک یا شیشه، جنس عینک هر چه که باشد، می‌توان هنگام تولید آن با اضافه کردن مواد شیمایی خاص به ترکیبات آن کاری کرد که اشعه فرابنفش نتواند از آن عبور کند. همیشه به دنبال عینکی باشید که بر روی آن نوشته شده باشد 99 – 100 درصد مانع از ورود UV است.

برخی تولیدکنندگان بر محصول می‌نویسند «جذب UV به میزان 400nm» این جمله نیز به معنای کامل بودن محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش است.

 شکل عینک باید مناسب باشد. اندازه قاب عینک باید به میزانی باشد که از تماس نور با اطراف چشم نیز جلوگیری کند. پس بهتر است همیشه به دنبال عینکی با اندازه قاب نسبتا بزرگ باشید. هر چه اندازه قاب عینک بزرگ‌تر باشد، احتمال ورود نور و اشعه‌های مضر به چشم کاهش پیدا می‌کند.

مطمئن شوید عینک به میزان کافی از ورود نور به چشم‌ها جلوگیری می‌کند. عینک آفتابی استاندارد باید مانع از ورود 75 – 90 درصد نور شود. معمولا این میزان با میزان تیره بودن عینک ارتباط مستقیم دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید مطمئن شوید که عینک به میزان کافی مانع از ورود نور می‌شود یا خیر، در مقابل آینه بایستید و چشم‌های خود را از پشت عینک مشاهده کنید. اگر توانستید چشم‌هایتان را از پشت عینک ببینید، باید به دنبال یک عینک تیره‌تر باشید.

لنز عینک باید با کیفیت باشد. لنز عینک آفتابی نباید در قسمتی پررنگ و در قسمتی کم رنگ باشد. همچنین هیچ نوع انحنای غیر معمول نباید بر آن وجود داشته باشد. برای پی بردن به این نکات، عینک را در فاصله 30 الی 50 سانتی متر از چشم‌هایتان قرار دهید و حرکت کنید. اگر حالتی غیر عادی در لنز عینک باشد، شما خیلی زود متوجه خواهید شد.

عینک آفتابی برای هر شرایطی مناسب نیست. همواره به یاد داشته باشید که انجام فعالیت‌های خاص نظیر جوشکاری، ورزش در برف، خیره شدن به خورشید، حتی در مواقع خورشید گرفتگی، نیازمند عینک‌های ویژه‌ای هستند. عینک آفتابی در این شرایط خاص، حتی اگر دارای بهترین کیفیت نیز باشد، نمی تواند از چشم‌های شما به طور کامل محافظت کند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- مناسب ترین عینک‌ های آفتابی کدامند- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: محافظت از چشم، عینک آفتابی استاندارد، رنگ عینک آفتابی، عینک آفتابی خوب، عینک‌های ارزان قیمت، عینک، شکل عینک آفتابی تعداد بازديد: 663 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز