Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 14:34

12
آبان
بوت و چكمه

بوت و چكمه

پوتین‌ها و چكمه‌های چرم زنانه در فصل سرد سال از پرطرفدار‌ترین كفش‌ها هستند این پوتین‌ها می‌توانند پاهای شما را گرم نگاه دارند.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

پای شما قلب دوم شماست، بنابراین وقتی كه پاهایتان احساس سرما می‌كنند به سختی می‌توانید بدن خود را گرم نگاه دارید و احساس راحتی كنید.  در یك روز سرد و بارانی هیچ چیز به اندازه بوت‌های نرم، گرم و راحت به پاهای شما احساس امنیت نمی‌دهند. برای انتخاب بوت‌های مناسب برای فصل سرد باید به این نكته توجه كنید از آنها در چه موقعیت‌هایی استفاده می‌كنید اگر زیاد پیاده‌روی می‌كنید و مجبور هستید بخشی از پیاده‌روی‌هایتان را در زمین‌های بارانی و یا برفی انجام دهید، بهتر است كه فقط به سراغ بوت‌های عایقی بروید. این بوت‌ها كمی سنگین هستند ولی با شرایط‌تان سازگارند. بسیاری از مردم برای این روزها سعی می‌كنند دو نوع متفاوت از بوت را تهیه كنند. یكی سنگین و ضد آب و دیگری جمع‌وجور و شكیل تا از هر كدام بسته به فعالیت‌شان استفاده كنند. بوت‌های كار،  پیاده‌روی و بوت‌های شكار از محكم ترین و عایقی‌ترین بوت‌ها هستند. این بوت‌ها را می‌توانید به راحتی در هوای برفی و بارانی استفاده كنید و در انجام فعالیت‌هایتان هیچ محدودیتی ایجاد نكنید. بوت‌های  پیاده‌روی لایه داخلی نرمی دارند، كاملا عایق كاری شده‌اند و بسیار نرم می‌باشند این بوت‌ها برای فصل سرد از همه بوت‌ها گرم‌تر هستند.

بوت‌های فصل سرد

بوت‌های مخصوص شكار كمی خشك‌تر، سبك‌تر و محكم‌تر هستند ولی به اندازه بوت‌های قبلی عایق‌كاری نشده‌اند. این بوت‌ها اغلب برای هاكی طراحی شده‌اند، بوت‌های مناسب فصل سرد:
ابتدا باید یكبار دیگر این جمله را یادآوری كنیم كه هیچ‌گاه كارآیی را فدای مد نكنید. اغلب بوت‌های زمستانی سبك بوده و مدل خوبی هم دارند ولی به راحتی پاها نیز توجه ویژه كنید.  بخش بالایی یا رویی بوت‌ها معمولا از چرم و یا نایلون سنگین تهیه می‌شوند كه هر دو در برابر بسیاری از موانع موجود در پیرامون ما مقاوم هستند و به راحتی پاره نمی‌شوند بوت‌هایی كه كفه پلاستیكی دارند از نفوذ هرگونه رطوبت داخل كفش جلوگیری می‌كنند ولی باعث می‌شوند تا پاها بیشتر عرق كنند بنابراین باید لایه داخلی این كفش‌ها قابلیت جذب عرق پاها را داشته باشد.
چكمه‌ها و پوتین‌های زمستانی معمولا از چرم و سیلیكون تهیه و تولید می‌شوند ولی این روزها بافت‌های جدیدی نیز به آنها اضافه شده است. خانم‌ها به زیبایی ظاهری چكمه‌ها بیشتر از كارایی‌شان اهمیت می‌دهند.

پوتین‌های زنانه

پوتین‌ها و چكمه‌های چرم زنانه در فصل سرد سال از پرطرفدار‌ترین كفش‌ها هستند این پوتین‌ها می‌توانند پاهای شما را گرم نگاه دارند و در عین حال باعث جذابیت بیشترتان نیز شوند. خوشبختانه این بوت‌های چرم در اندازه‌ها و شكل‌های مختلف تولید می‌شوند و با توجه به فرم اندام و پاهایتان می‌توانید بوت مورد نظرتان را انتخاب كنید.

بوت‌های بلند

بوت‌های بلند (بالای زانو) معمولا برای خانم‌هایی مناسب‌تر هستند كه پاهای لاغر اما بلند و كشیده دارند بنابراین اگر شما پاهای چاق و كوتاه دارید اصلا به فكر خرید این بوت‌ها نباشید. 

به هنگام خرید بوت حتماً ‌به این نكات توجه كنید:
به چیزی كه نیاز دارید فكر كنید (واقعاً چه چیزی می‌خواهید).

كارایی كفش یا بوت موردنظرتان چقدر است.
می‌خواهید كفش‌های مورد نظرتان چه رنگی داشته باشند؟
مد و سبك ظاهری آن چقدر اهمیت دارد؟
كفش‌های انتخابی‌تان باید با شرایط آب و هوایی محل سكونت‌تان تناسب داشته باشد؟ 

انتخاب رنگ

مسلماً افراد جوان‌تر ترجیح می‌دهند كه از بوت‌های مد روز و جدید استفاده كنند اگر شما نیز اینگونه هستید بهتر است كه علاوه بر ظاهر كفش به كارایی نیز توجه كنید اگر تناسب رنگ‌ها برایتان مهم است، بهتر است ابتدا كت و یا ژاكت مورد نظرتان را خریداری كنید و با توجه به رنگ لباس‌هایتان، رنگ پوتین‌هایتان را نیز مشخص كنید. رنگ سیاه یك رنگ كلاسیك است و برای محیط كار بسیار مناسب است. از رنگ قهوه‌ای نیز می‌توانید در اغلب موقعیت‌ها استفاده كنید. در مورد رنگ‌های دیگر باید كمی محتاطانه‌تر عمل كنید.

 

برچسب ها: راهنمای خرید بوت، راهنمای خرید چکمه، انتخاب بوت و چکمه، بوت‌های فصل سرد، پوتین‌های زنانه تعداد بازديد: 1002 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز